۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۹۰۲۸۴
آیت الله مظاهری:

حق پذیری سبب نجات انسان از آفت ها می شود

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: یکی از صفات فوق العاده که سبب نجات انسان از آفت ها می شود، همین صفت خضوع در برابر حق است که همه باید سعی کنند این صفت را در خودشان زنده و حفظ کنند.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: تحریفات وارد شده به تورات، تناقض های اساسی با دین الهی دارد.

وی در ادامه تفسیر آیه هفتاد و پنجم سوره بقره که می فرماید «أَفَتَطْمَعُونَ أَنْ یُؤْمِنُوا لَکُمْ وَقَدْ کَانَ فَرِیقٌ مِنْهُمْ یَسْمَعُونَ کَلامَ اللَّهِ ثُمَّ یُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ مَا عَقَلُوهُ وَهُمْ یَعْلَمُونَ»، افزود: شأن نزول این آیات به سبب انحرافاتی است که علمای یهودیان در کتاب تورات ایجاد کردند؛ توراتی که تمام خصوصیات پیامبر آخرالزمان در آن ذکر شده بود و به آمدن ایشان در شهرحجاز نیز اشاراتی داشت، از سوی علمای یهودیان به طور کامل تحریف شد؛ البته عرض کردیم که این تحریفات به سبب این بود که علمای یهود وجود پیامبر(ص) را مضر منافعشان در حجاز می دیدند.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: یهودیان اقتصاد حجاز را به گونه ای در دست گرفته بودند که عموم مردم عرب، به آن ها محتاج بودند، به همین سبب نتوانستند ببینند که شخصی بیاید و تمام داشته های آن ها را مال خودش کند و شروع کردند به نوشتن مطالبی علیه اسلامی که پیامبر(ص) آورده بود و تورات را تحریف کردند.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: دنیاطلبی برخی از بزرگان یهود سبب شد میان خودشان اختلاف بیفتد؛ برخی از یهودیان می گفتند ما می دانیم که پیامبر آخرالزمان، همین محمد ابن عبد الله(ص) است و برخی دیگر پیامبر اکرم(ص) را رد می کردند؛ زمانی که عوام یهودیان که منافعشان با مبعوث شدن پیامبر(ص) به خطر نمی افتاد در میان مسلمانان قرار می گرفتند، می گفتند، ما پیامبر(ص) و دین شما را تصدیق می کنیم، پیامبر آخرالزمان همان محمد ابن عبد الله(ص) است ولی زمانی که در جمع بزرگان یهودیت حضور پیدا می کردند، از ترس جانشان خودشان را طرفدار دین یهودیت معرفی می کردند؛ در جلسات خصوصی که میان یهودیان برگزار می شد، بزرگان یهود می گفتند، ما نیز می دانیم که محمد ابن عبد الله(ص) پیامبر آخرالزمان است ولی اگر او را بپذیریم، باید از تمام داشته های خود که زحمات زیادی برای به دست آوردنش کشیده ایم، دست برداریم، سپس به عوام یهود می گفتند، وقتی در میان مسلمانان قرار گرفتید، دین اسلام را رد کنید.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: تحریفاتی که در تورات وارد شد عامل اصلی برای ورود مباحثی در تورات شد که با دین الهی تناقض های اساسی داشت.

وی با توجه به منقولات تاریخی، خاطرنشان کرد: اختلافات در میان یهودیان به قدری بالا گرفت که عملاً چند دستگی در میانشان ایجاد شد؛ عده ای باطناً و لساناً پیامبر(ص) و اسلام را تکذیب می کردند، عده ای با زبانشان تصدیق می کردند ولی در دل اسلام و پیامبر(ص) را قبول نداشتند و عده ای از ترس جانشان در باطن اسلام را پذیرفته بودند ولی در ظاهر، خودشان را طرفدار موازین تورات معرفی می کردند.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: در نتیجه اختلافات میان یهودیان، منتج به بروز یک جنگ داخلی شد؛ این جنگ سبب شد بزرگان یهودیت برای از بین بردن اسلام به طور جدی مصمم شوند ولی هر چه مبارزه و کارشکنی کردند تا دین اسلام را نابود کنند، به ضرر خودشان تمام شد، تا جایی که بعد از مدتی هیچ اثری از یهود در حجاز وجود نداشت؛ آخرین ضربه ای که سبب فروپاشی اساسی یهودیت انحرافی شد، جنگ خیبر بود که مشهور است امیرمؤمنان(ع) در آن جنگ یک تنه درب خیبر را از جا کندند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که یهودیان فعلی نیز پیرو همان تورات تقلبی هستند، افزود: حقانیت اسلام بر هیچکدام از ادیان انحرافی پوشیده نیست ولی دلبستگی به منافع، اجازه خضوع در برابر اسلام را به بزرگان ادیان انحرافی نمی دهد.

استاد اخلاق حوزه علمیه بیان کرد: درس اخلاقی که این آیات به ما می دهد، این است که باید همیشه در برابر حق خاضع و منعطف باشیم وگرنه کارمان به جایی می رسد که تحت برنامه ریزی دشمن، علیه اسلام و موازین شرعی صحبت خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: یکی از صفات فوق العاده که سبب نجات انسان از آفت ها می شود، همین صفت خضوع در برابر حق است که همه باید سعی کنند این صفت را در خودشان زنده و حفظ کنند./202/867/ب1

ارسال نظرات