۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۹۰۴۸۳
مسؤول ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی:

پیامبر برای بهره مندی از ولایت امیرمؤمنان خدا را شاکر بود

حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به برخی معجزات و علم لدنی امیرمؤمنان علی(ع) گفت: شأن و جایگاه امیرمؤمنان علی(ع) به حدی است که پیامبر اسلام(ص) در لحظات آخر عمرشان خدا را به خاطر مرگ بر ولایت آن حضرت شکر کردند.
فرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا، مسؤول ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی، امشب در حرم مطهر رضوی با اشاره به برکات ماه رجب گفت: در ماه رجب، از مؤمنان انتظار ترک گناه، توبه و عبادت ویژه می رود تا مشمول رحمت خاص الهی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در قیامت لطف خداوند صرفا به صورت رحیمیتش که خاص مؤمنان است متجلی می شود نه مانند دنیا که در اثر رحمانیت، لطفش شامل همه انسانها می شود، افزود: از جمله گروه هایی که در قیامت مورد رحمت خدا قرار می گیرند، رجبیون هستند که شأن و قدر ماه رجب را درک کرده اند.

حجت الاسلام فرازی نیا در ادامه به ولادت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) در ماه رجب اشاره و تصریح کرد: در قیامت مردم از همه جلساتشان در دنیا پشیمان هستند مگر جلساتی که در آنها نام و سخن امیرمؤمنان علی(ع) و اهل بیت(ع) آمده باشد.

مسؤول ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی ضمن معرفی اجمالی حضرت ابوطالب(ع) و فاطمه بنت اسد به عنوان والدین امیرمؤمنان علی(ع) و شأن و منزلت آنان، به نحوه ولادت امیرمؤمنان(ع) در کعبه اشاره و خاطرنشان کرد: آن حضرت پس از خروج مادرشان از کعبه تا زمانی که به آغوش پیامبر(ص) برسند، چشمان خود را باز نکردند.

وی ادامه داد: وقتی در آغوش پیامبر(ص) قرار گرفتند به ایشان به عنوان پیامبر خدا(ص) سلام داده و سؤال کردند که از قرآن بخوانند یا تورات یا انجیل، که پیامبر(ص) فرمودند مشتاقم قرآن را بشنوم و امیرمؤمنان علی(ع) با اینکه نوزاد بودند شروع به قرائت پنج آیه نخست سوره مؤمنون کردند که از معجزات و نشانه علم لدنی آن حضرت است.

حجت الاسلام فرازی نیا یادآور شد: درباره انتخاب نام امیرمؤمنان علی(ع) نیز دو دسته روایات وجود دارد؛ یک دسته معتقدند حضرت ابوطالب(ع) نام ایشان را انتخاب کردند و دسته دیگر می گویند در کعبه به مادر ایشان الهام شده است.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: از جمله امتیازات امیرمؤمنان علی(ع) این بود که حتی پیش از رسیدن به سن تکلیف هم بت پرستی نکرده و همواره موحد بودند و نخستین نفر به پیامبر اسلام(ص) ایمان آوردند؛ همچنین در اثر علم لدنی، با وجود اینکه هنگام بعثت پیامبر(ص) در غار حراء حضور نداشتند، از نحوه وقوع آن باخبر بودند.

وی اضافه کرد: شأن و جایگاه امیرمؤمنان علی(ع) به حدی است که پیامبر اسلام(ص) در لحظات آخر عمرشان خطاب به ایشان فرمودند: «الحمدلله الذی امتنی علی ولایتک؛ خدا را سپاس که مرا بر ولایت تو میراند».  

حجت الاسلام فرازی نیا افزود: امیرمؤمنان علی(ع) پس از رحلت پیامبر(ص) نیز با وجود رنجها و مصایب بسیار، راه نبی مکرم اسلام(ص) را ادامه داده و در راه حفظ مکتب اسلام جانفشانی ها کردند در حالی که مردم هرگز قدر و منزلت ایشان را نشناخته و مظالم بسیار در حق ایشان روا داشتند./202/930/ب1

ارسال نظرات