۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۹۰۹۴۰
معاون پژوهشی مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا:

همایش «مادری و تزاحم نقش ها» در مشهد برگزار می شود

طالقانی گفت: همایش دو روزه «مادری و تزاحم نقش ها» در ۷ و ۸ اردیبهشت با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در قالب همایش عمومی و نشست های کارگاهی در مشهد برگزار می شود.
مادری و تزاحم نقش ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، طالقانی، معاون پژوهشی مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) امروز 23 فروردین در نشست خبری تشریح برنامه های همایش «مادری و تزاحم نقش ها» گفت: در این همایش بیشترین مشارکت از سوی جامعه المصطفی العالمیه(س) است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 20 مقاله از خارج از کشور با همکاری جامعه المصطفی العالمیه(س) به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، افزود: از دیگر نهادهای مشارکت کننده دراین همایش امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع)است که در اطلاع رسانی این همایش همکاری کرده اند.

مدیر مرکز تخصصی زن و خانواده مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) با اشاره به دیگر برنامه ها در بخش بین الملل گفت: از طریق گروه همکاری های بین الملل علمی تخصصی و دفتر آسیایی صندوق جهانی توسعه شهرها، فراخوان مقاله و اطلاعیه های همایش به مراکز اسلامی کشورهای بوگاتا، کاراکاس، بارسلون، آتن، سئول، عمان و مکزیکوسیتی انجام شده است.

وی ادامه داد: بخش بین الملل شامل حوزه «آسیا، اقیانوسیه»، «اروپا، آمریکا» و «آفریقا، عربی» است همچنین فراخوان مقاله از طریق تعامل با جامعه المصطفی العالمیه(س) به کشورهای کانادا، چین، ترکیه، عربستان، تانزانیا، گینه، ماداگاسکار، کره، ساحل عاج، آذربایجان، بنگلادش، تاجیکستان، سیرالئون، افغانستان و پاکستان ارسال شده است.

طالقانی با بیان اینکه همایش دو روزه «مادری و تزاحم نقش ها» در 7 و 8 اردیبهشت در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در قالب همایش عمومی و نشست های کارگاهی برگزار می شود، اظهار کرد: مادری در نظام معنایی اسلام، مادری در ادبیات فقهی و حقوقی، مادری در اندیشه (فلاسفه غرب، فمنیسم، معاهدات بین لمللی، روانشناسی و  غیره) از جمله مهمترین محورهای این همایش است.

وی ادامه داد: مادری سنتی و مدرن، تقابل یا تعامل، مادری چالش ها و فرصت های فرارو، تحولات مادری و عوامل آن، مادری و تربیت دینی و اشتغال و مسأله مادری از دیگر محورهای همایش «مادری و تزاحم نقش ها» است./202/934/ب1

ارسال نظرات