۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۹۰۹۷۶
فرمانده نیروی دریایی سپاه:

روزانه ۱۰۰ فروند شناور در مقابل آمریکا و متحدان آماده است

سردار فدوی با بیان این که رویارویی نیروی دریایی سپاه با نیروی های آمریکایی روزانه در حال جریان است و فقط تیری شلیک نمی شود، گفت: روزانه حدود ۱۰۰ فروند شناور در دریا و در مقابل آمریکایی ها و متحدان آن ها حضور دارند.
سردار فدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار علی فدوی و جمعی از فرماندهان نیروی دریایی سپاه امروز در دیدار با حضرت آیت الله حسین نوری همدانی به ارائه گزارشی از فعالیت های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت.

سردار فدوی اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه برنامه های متعدد آموزشی، بصیرتی و عقیدتی برگزار می کند؛ اخیرا مرکزی برای آموزش های عقیدتی و بصیرتی در قم هم افتتاح شده است.

وی ادامه داد: افزون بر برنامه های عقیدتی و سیاسی، موضوع تقویت توان رزمی از دیگر مباحث آموزشی است که مورد توجه قرار دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه از زمانی که تشکیل شده و آغاز به کار کرده، در خلیج فارس با آمریکا مواجه بوده است و بیش از 30 سال است که با هیچ نیرویی غیر از آمریکایی ها مواجه نبوده است.

وی افزود: نیروی دریایی سپاه با پنج مجموعه توان رزم شناوری، موشکی، تکاوری دریایی، هوا دریا و هواپیماهای بدون سرنشین، با مجموعه های پشتیبانی مختلفی توان رزمی را ایجاد کرده که به مقابله با توان آمریکایی ها در دریا می پردازد.

سردار فدوی خاطرنشان کرد: این توان رزمی نیروی دریایی سپاه به حدی است که آمریکایی ها اذعان دارند، توانایی مقابله با نیروی دریایی سپاه ایران را ندارند؛ آمریکایی ها توان دفاع و بازدارندگی نیروی دریایی سپاه را ندارند.

وی ابراز داشت: وزیر دفاع آمریکا گفته بود که ما باید قدرتی ایجاد کنیم که بتوانیم در مقابل قدرت ایران بازدارندگی ایجاد کنیم؛ روزانه حدود 100 فروند شناور در دریا و در مقابل آمریکایی ها و متحدان آن ها حضور دارند و نقشی که پاسداران در مجموعه دارند، بسیار پر رنگ است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: ما باید مطمئن باشیم که پاسداران ما تمام مشخصه های پاسداری را دارا هستند، چرا که اگر روال پاسداری خدشه دار شود، آن مجموعه نیز خدشه دار می شود؛ به برکت اسلام و انقلاب دوره های مختلف آموزشی، بصیرتی و عقیدتی را در سایه ائمه اطهار(ع) برگزار می کنیم.

وی با بیان این که نیروی دریایی سپاه نقش تأثیرگذاری در جمهوری اسلامی ایفا کرده است، گفت: ما از پاسدار بودن پاسداران اطمینان داریم و این توان نقش بسیار خوبی را در سال های طولانی ایفا کرده است؛ از همین جهت است که آمریکایی ها تحت هیچ شرایطی نه تنها جرأت حمله بلکه حتی فکر حمله به ایران در ذهنشان خطور نمی کند.

سردار فدوی در پایان ابراز داشت: در این سال هایی که آمریکا و انگلیس عراق را اشغال کرده بودند نیز در همه مواردی که مربوط به ایران می شد، نتوانستند اقدامی انجام دهند و از اروند به خاک عراق ورود کنند؛ در سال گذشته هم ملوانان آمریکایی دستگیر شدند و آن حقارت و بی آبرویی را برای آنان به همراه داشت؛ این رویارویی روزانه وجود دارد، فقط تیری شلیک نمی شود و این اقتدار همچنان برقرار است./840/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات