۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۹۱۳۳۷
آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

انتخابات ریاست جمهوری رقابتی برای خدمت به مردم است نه نمایش قدرت

آیت الله علم‌‌الهدی گفت: مردم می خواهند در انتخابات فردی را به عنوان خادم خود انتخاب کنند نه صاحب قدرت، این معنای رقابت اسلامی است.
 آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به برگزاری سه روز اعتکاف در سرتاسر کشور و حضور پررنگ جوانان در این رویداد بزرگ معنوی، اظهار کرد: آن چه در اعتکاف دیده شد، حضور 520 هزار جوان بود اما در شعاع این 520 هزار نفر، صدها هزار نفر متدین هستند که پای این نظام و انقلاب ایستاده اند و نمونه آن را در انتخابات پیش رو خواهید دید.

مشارکت حداکثری مردم، نخستین اصل مهم در انتخابات است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی نخستین اصل مهم در جریان انتخابات را مشارکت حداکثری واجدان شرایط قلمداد کرد و گفت: امسال بر اساس خبری که وزیر محترم کشور به رهبر معظم انقلاب داده اند، بیش از 50 میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و هیچ قدرتی در روی کره زمین قدرت برابری با حضور این 50 میلیون نفر برای انتخاب رییس جمهور را ندارد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ابتدای سال جاری مبنی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری، افزود: امروز کشور ما تنها کشوری است که مردم برای سرنوشت خودشان تصمیم می گیرند و حتی آمریکا با وجود قدرتی که دارد، مردمش تصمیم نمی گیرند بلکه لابی صهیونیستی تصمیم گیر است. رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال فرمودند در انتخابات دخالتی ندارند اما کسی حق معارضه در برابر نتیجه رأی مردم را ندارد و برابر پنین افرادی خواهند ایستاد.

انتخابات ریاست جمهوری، رقابت برای خدمت به مردم است

آیت الله علم الهدی «رقابت» را دومین اصل در انتخابات دانست و گفت: دو نوع رقابت در فرهنگ اسلام وجود دارد که یکی مذموم است و دیگری صحیح. رقابت در قدرت مذموم است چرا که قدرت فقط برای خداست و امیرمؤمنان(ع) در نامه شان به استاندار آذربایجان فرمودند «این موقعیت تو یک امانت است و طعمه و کاسبی و شغل نیست.» سیدالشهدا در روز عاشورا فرمودند «خدایا تو می دانی که این قیام ما در خط رقابت برای قدرت نیست.»

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که اسلام «رقابت در خدمت» را صحیح می داند، یادآور شد: دفاع مقدس هشت ساله، نمایشگاه رقابت در خدمت بود، به گونه ای که وقتی رزمندگان می خواستند در شب عملیات از میدان مین بگذرند، از یکدیگر سبقت می گرفتند. رقابت در انتخابات رسایت جمهوری نیز رقابت برای خدمت است.

وی تصریح کرد: مردم می خواهند فردی را به عنوان خادم خود انتخاب کنند، نه به عنوان یک صاحب قدرت. چند نفر می آیند و امکانات و برنامه های خود را ارائه می کنند و مردم هر کدام را خواستند به عنوان خادم شان انتخاب می کنند. این معنای رقابت اسلامی است و در نتیجه «دروغگویی»، «فحاشی»، «جنگ» و «تخریب» در چنین رقابتی محکوم است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: انتخابات همانطور که میدان طلایی فرصت برای مردم ماست که آزادانه از میان افرادی که صلاحیت شان تأیید شده، فرد اصلح را انتخاب کنند، میدانی برای فتنه و توطئه دشمنان ماست که چهره ها را مخدوش کرده و مردم را نسبت به آن ها دچار تردید کنند. این میدان کار برای دشمنان است و رسانه های خارجی می خواهند این فضای درخشان آزادی مردم در انتخابات را به یک فضای غبارآلود جنگ، دروغ و افترا تبدیل کنند.

مردم نسبت به فتنه دشمنان هوشیار باشند

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم هوشیاری مردم و رسانه های داخلی نسبت به شیطنت بیگانگان و کسانی که ندانسته پیاده نظام دشمنان می شوند، برگزاری 40 انتخابات سالم در نظام جمهوری اسلامی و روی کار آمدن خواست و اراده مردم در نتیجه این مردم سالاری را نتیجه دلهره نداشتن مردم در برابر شیطنت دشمنان خواند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دو توطئه دشمنان برای انتخابات 29 اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: دشمن می‌ خواهد نسخه فتنه 88 یا نسخه آمریکایی ابتدای ریاست جمهوری ترامپ را در این انتخابات ما پیاده کند. البته دشمن این نسخه را پیچیده اما هوشیاری، بیداری و دل دادگی مردم ما به مقام ولایت و رهبری که حجت امام زمان(عج) است، نخواهد گذاشت این توطئه‌ های دشمن عملی شود.

آیت الله علم الهدی در تبیین سومین اصل اساسی در جریان انتخابات، اظهار کرد: محور سوم انتخابات، «بصیرت« است. خوشبختانه مردم ما از نظر رشد سیاسی از همه ملت ها جلو افتاده اند و رهنمودهای رهبر معظم در کانون فکر و دل مردم یک بینایی ایجاد کرده که مردم هم دشمن را می‌شناسند، هم ‌صدای دشمن را می ‌شناسند، هم جنایت دشمن را دقیقاً سراغ می‌گیرند و خطش را می ‌شناسند و هم آدم ‌شناس هستند و در آدم ‌شناسی هم بصیرت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر این که بصیرت مردم نگهبانی برای دروازه مردم سالاری دینی در کشور است، گفت: نظام ما جبهه پیامبر اکرم(ص) است و سنگر رسول خدا در برابر کفر جهانی است. باید کسی در رأس قدرت اجرایی کشور قرار گیرد که بتواند این جبهه را اداره کند و دین ما را توسعه بدهد./820/201/ب2

ارسال نظرات