۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۹۱۹۲۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

۶۳۰ مؤسسه و خانه قرآنی در آذربایجان‌شرقی فعال است

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر ترویج فرهنگ، علوم و معارف قرآنی در سطوح مختلف اجتماعی، گفت: ۶۳۰ مؤسسه و خانه قرآنی در آذربایجان‌شرقی فعال است.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جلسه تفسیر قرآن مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، با تأکید بر این‌که همه اقدامات، برنامه و فعالیت‌ها بایستی در راستای عمل به آیات قرآنی باشد، اظهار داشت: انحراف از مسیر قرآن منجر به تباهی خواهد شد.

وی از فعالیت 630 مؤسسه و خانه قرآنی در سراسر استان خبر داد و گفت: این مراکز قرآنی که زیر نظر و حمایت سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق شهری و روستایی فعالیت می‌کنند، تاکنون توانسته‌اند با شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی، نخبگانی را به تحویل جامعه دهند که هر یک افتخاری برای استان بود‌اند.

حجت الاسلام حسینی با انتقاد از فعالیت‌های جزیره‌ای در حوزه علوم و معارف قرآنی، خاطرنشان کرد: هرچند هر یک از نهادهای متولی امور فرهنگی و دینی اقدامات ارزشمندی در عرصه قرآنی در انجام داده‌اند، اما مادامی که به صورت هدفمند، هماهنگ و برنامه‌محور حرکت نکنیم؛ آثار بلند مدتی را شاهد نخواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر راه‌اندازی نهضت قرآن‌آموزی در استان گفت: بسیار جای تأسف است که بسیاری از دانش‌آموختگان و فارغ التحصیلات دانشگاهی که سال‌های سال درس خوانده‌اند؛ حتی نمی توانند قرآن را به صورت صحیح قرائت کنند.

وی با بیان این‌که قرائت صحیح قرآن مقدمه‌ای برای تفکر در معنا و مفهوم آیات است، افزود: عمل به آیات قرآن مایه عزت و اقتدار جوامع اسلامی است، انقلاب اسلامی ایران نیز به برکت عمل به آیات کلام الله وحی به پیروزی رسید، در حقیقت هرچه داریم به برکت قرآن است.

حجت الاسلام حسینی برپایی جلسات قرآنی در سراسر کشور را یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: برپایی جلسات تفسیر قرآن یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ حضور مدیران و مسؤولان نظام در چنین جلساتی لازمه حرکت قرآن‌محور در اداره جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که تدبر در آیات و عمل به آموزه‌های قرآنی انسان را از فرش به عرش می رساند، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام دو امانت گرانبهای قرآن و اهل بیت را میان امت به امانت گذاشته است، باید دانست که ائمه اطهار بهترین مفسران آیات قرآنی هستند./935/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات