۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۹۴۰۶۷
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز:

حضور حداکثری در انتخابات توأم با آگاهی و بصیرت باشد

حجت الاسلام انوری با بیان این‌که حوزه و دانشگاه منشأ صدور افکار روشنگرانه و بصیرت‌بخش در جامعه شناخته می‌شوند، گفت: حضور در انتخابات فارغ از انتخاب هر کس مایه عزت و اقتدار انقلاب اسلامی می شود.
حجت‌الاسلام محمد انوری، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز امروز در نشستی دیگر از سلسله‌های جلسات بصیرتی و سیاسی اساتید این مرکز آموزش عالی اظهار داشت: حضور آگاهانه و بابصیرت قشر دانشگاهی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی برگزاری انتخابات در نظام اسلامی را نماد مردم‌سالاری دینی دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات تجلی جمهوریت نظام اسلامی است، هدف اصلی حضور مردم در صحنه انتخابات در حقیقت عمل به تکلیف شرعی، سیاسی، قانونی و ملی است، حضور در انتخابات فارغ از انتخاب هر کس مایه عزت و اقتدار انقلاب اسلامی می شود.

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز با بیان این‌که حوزه و دانشگاه منشأ صدور افکار روشنگرانه و بصیرت‌بخش در جامعه شناخته می‌شوند، تصریح کرد: هدف اصلی دشمن در مرحله اول حضور کمرنگ مردم در این صحنه سیاسی است و در مرحله دوم ورود فردی به عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در امور اجرایی کشور است که متمایل به غرب باشد.

حجت الاسلام انوری با اشاره به این‌که حضور حداکثری بایستی توأم با آگاهی و بصیرت باشد، افزود: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برخلاف انتخابات ریاست جمهوری رنگ و بوی حزبی و جناحی ندارد؛ اما عده‌ای تلاش دارند پارلمان شهری و روستایی را نیز به بازی‌های سیاسی و گروهی خود آلوده کنند.

وی با اشاره به این‌که هدف از حضور در شورای شهر باید خدمت به اقشار مختلف مردم باشد، گفت: طبق مواد قانونی مربوط به وظایف و اختیارات شوراها، اعضای این نهاد مدنی در کنار نظارت بر روند اجرای مصوبات، سهم عمده در نحوه هزینه‌کرد و نظارت مالي و بودجه‌اي در شهرداری‌ها دارند که بایستی این وظیفه مهم مورد توجه اعضای منتخب قرار گیرد.

حجت الاسلام انوری در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت انتخابات ریاست جمهوری را امری بدیهی دانست و افزود: در انتخاب رییس جمهور باید شاخص‌های ارایه شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد، آرزوی بدخواهان نظام؛ انتخاب فردی متمایل به سیاست‌های غربی در کشور است.

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز ادامه داد: انتظار داریم؛ اساتید حوزه و دانشگاه در عرصه‌های روشنگری سیاسی و بصیرت‌بخشی به طلاب و دانشجویان تا روز انتخابات اهتمام ویژه داشته باشند و در کنار دعوت همگانی به شرکت در این حماسه بزرگ سیاسی؛ معیارهای انتخاب اصلح را تبیین کنند./302/935/ب1

ارسال نظرات