۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۴۹۴۷۴۰
حجت الاسلام حسینی اراکی:

جامعه باید از حضرت عباس درس ایثار و فداکاری بیاموزد

حجت الاسلام حسینی اراکی ایثار، فداکاری و ولایتمداری را از ویژگی های برجسته شخصیتی حضرت عباس(ع) دانست و بر الگوگیری جامعه از این فضایل اخلاقی تأکید کرد.
ایثار السلام علیک یا قمر بنی هاشم السلام علیک یا قمر بنی هاشم

حجت الاسلام سیدجواد حسینی اراکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک اعیاد شعبانیه عنوان کرد: ماه شعبان از ماه های پرفضیلت و مبارکی است که از ابتدا تا انتهای آن با سرور اهل بیت(ع) همراه است.

وی افزود: چهارمین روز از این ماه مبارک مربوط به ولادت حضرت عباس(ع) است؛ آن شخصیت بزرگواری که امام سجاد(ع) به نیکی از ایشان یاد می کنند و می گوید«رحم الله عمی العباس» خداوند رحمت کند عمویم عباس را که در کربلا چه فداکاری هایی انجام داد و اضافه می کند که در روز قیامت همه شهدا به مقام حضرت عباس(ع) غبطه می خورند.

این کارشناس دینی تصریح کرد: ایثار، گذشت، فداکاری، شجاعت و ولایتمداری این شخصیت بزرگوار باعث شده است تا ایشان به چنین مرتبه ای برسدکه امام صادق(ع) از آن حضرت با عنوان«عبد صالح» یاد می کند.

حجت الاسلام حسینی اراکی، جوانمردی را از دیگر ویژگی های برجسته حضرت عباس(ع) دانست و خاطرنشان کرد: ایثار و فداکاری و جوانمردی آن حضرت باعث شد تا آب ننوشد و همین ویژگی برجسته موجب شده تا نام ایشان تا انتهای تاریخ جاودان بماند.

وی اضافه کرد: آن حضرت زمانی که دشمن امان نامه برایش آورد، دست رد بر سینه دشمن زد و گفت من در امان باشم اما پسر فاطمه(س) در امان نباشد و این ولایتمداری و فداکاری درسی است که باید از وجود قمر منیر بنی هاشم بیاموزیم.

این کارشناس دینی در ادامه ابراز کرد: ایثار و گذشت و فداکاری در جنگ ما نیز به وضوح دیده می شد و همین مردم ما نیز با تأسی از اهل بیت(ع) و اصحاب آنها، فداکاری را آموخته اند و هرچند که معضلات اجتماعی مانند طلاق در جامعه ما زیاد است اما از سوی دیگر زنان زیادی در جامعه هستند که با قناعت و ایثار و فداکاری زندگی می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید این اخلاق حسنه را در جامعه تبلیغ و ترویج کنند و به تبیین سبک و سیره زندگی اهل بیت(ع) بپردازند تا در سایه آن شاهد جامعه ای مبتنی بر فرهنگ اسلامی و سبک زندگی دینی باشیم./872/ت302/ی

ارسال نظرات