۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۹۶۰۸۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

همه شاخص‌های فرهنگی در آذربایجان‌شرقی ارتقا یافته است

محمدپور گفت: اعتقاد داریم توسعه اقتصادی بدون توجه به فرهنگ ناقص است، بنابراین بایستی نگرش خود نسبت به فرهنگ و هنر را عوض کنیم تا از ظرفیت این عرصه در مسیر تعالی نظام بهره‌مند شویم.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در اختتامیه جشنواره بین المللی کاریکاتور تبریز که با موضوع اقتصاد مقاومتی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ آذربایجان منشأ بسیاری از تحولات ملی و بین المللی بوده است.

وی ادامه داد: به واسطه مفاخر فرهنگی و هنری در تمدن بین المللی اثرگذار بوده ایم، خاطرنشان کرد: این حرکت متعالی همچنان راه خود را ادامه می دهد و امروز به برکت انقلاب اسلامی، مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت راه گذشتگان را ادامه می دهیم، تا به فراز قله های فرهنگ و هنر دست یابیم.

محمدپور با بیان این‌که با همت همه فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر استان به دنبال اثرگذاری در گستره بین المللی هستیم، گفت: همدلی و همزبانی لازمه تعالی در عرصه های فرهنگی و هنری، بر اساس اهداف دولت تدبیر و امید و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در همه شاخص های فرهنگی رشد قابل توجهی داریم، تصریح کرد: اعتقاد داریم توسعه اقتصادی بدون توجه به فرهنگ ناقص است، بنابراین بایستی نگرش خود نسبت به فرهنگ و هنر را عوض کنیم، تا از ظرفیت این عرصه در مسیر تعالی نظام بهره‌مند شویم.

وی با بیان این‌که در حوزه کتاب و مطبوعات رشد 100 درصدی داشته ایم، افزود: در دیگر عرصه های هنری نیز شاخص های آبرومند و افتخارآمیزی داریم که نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی را نشان می دهد، در حقیقت هنرمندان استان در ارتقای توسعه فرهنگی و پایدار جامعه مؤثر واقع شده اند.

بهبودی، معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی را باید در جهت رسیدن به رشد و توسعه مستمر و پایدار تعریف کنیم، اظهار داشت: این مسأله با محوریت تولید و اشتشغال نیازمند استفاده از ابزار کارآمد و مدرن فرهنگ و هنر در ابعاد و عرصه های مختلف است.

وی ادامه داد: ظرفیت های هنری در ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی بسیار بالاتر از سایر ظرفیت های اثرگذار است، به عبارت دیگر استفاده از زبان هنر برای انتقال پیام اقتصاد قاومتی و توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است، چراکه اقتصاد مقاومتی لازمه توسعه پایدار است.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که ایجاد اجماع میان نخبگان در ابعاد مختلف لازمه بهره مندی از ظرفیت های موجود در کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: اگر اعتقاد به رشد مستمر و پایدار اقتصادی و صنعتی هستیم، بایستی به ظرفیت های فرهنگی توجه و ایمان داشته باشیم.

همچنین رحیم بقال اصغری، دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی کاریکاتور تبریز در سخنانی با ارائه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره پرداخت و در پایان هیأت داوران با اعلام اسامی نفرات برگزیده جشنواره؛ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان برتر تجلیل بعمل آمد./203/935/ب1

ارسال نظرات