۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۹۶۷۷۳
معاون تهذیب حوزه علمیه قم:

سخنان رهبر انقلاب درباره سند ۲۰۳۰ فصل‌الخطاب است

حجت‌الاسلام همتیان بر این باور است که اجرای محتوای سند آموزشی ۲۰۳۰ خون شهدای انقلاب را پایمال می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین همتیان

حجت‌الاسلام محمد همتیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب نسبت به سند آموزشی 2030 گفت: هنگامی که ایشان با دلخوری بسیار جلوی اجرای این سند را می‌گیرد، پیداست که محتوای این سند با روح، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین خون‌هایی که برای این انقلاب ریخته شده است، مغایرت دارد.

امضای مخفیانه یک سند، زیبنده مسؤولان جامعه اسلامی نیست

معاون تهذیب حوزه علمیه قم امضای مخفیانه سند 2030 از سوی مسؤولان دولت را کاری زشت و ناپسند خواند و اظهار داشت: جامعه هیچگاه جلوی این سند سر فرود نخواهد آورد، چراکه با این سند قصد دارند معیارهای فرهنگ غربی را در مملکت اسلامی پیاده سازی کنند که به یقین با دین و نظام اسلامی سازگاری نخواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه به ویژه مسؤولان باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده و رهنمودهای ایشان را در چه در این زمینه و چه در زمینه‌های دیگر مو به مو عملی کنند؛ نظر رهبری بر همه نظرها رجحان دارد؛ بنابراین در باب اجرای سند 2030 باید نظر قاطع و فصل‌الخطاب ایشان را اجرا کرد.

گفتنی است، برخی از پیامدهایی که با قبول سند 2030 متوجه بخش آموزش و تربیت فرزندان می‌شود به شرح زیر است.

1- در قسمت دیگری از 2030 مستقیماً بحث کاهش جمعیت را ما قبول کرده‌ایم، یعنی 20 سال بعد تمام مهدکودک‌ها باید به خانه سالمندان تبدیل شود،20 سال بعد خانواده در ایران چه تعریفی دارد؟

2-  در این سند ،اهدافی مانند عزاداری برای امام حسین(ع) را خشونت می‌دانند، به چند کشور عربی که نوکرشان هستند، دستور دادند که واژه‌های نظارت اجتماعی، انقلاب و واژه‌هایی نظیر این را از کتاب‌ها حذف کنند.

3-  ویژگی‌های کودکی که می‌خواهند تربیت کنند منطبق بر سکولاریسم است. ما چگونه این مسائل را در مدارس‌مان اجرا کنیم؟

4-  میخواهند بلایی که سر غرب آمده است، سر ما هم بیاورند؛ به‌طوری که در غرب چیزی به نام ازدواج وجود ندارد که می‌خواهند این سبک زندگی را از کودکی به فرزندان ما آموزش دهند.

5-  طبق سند،تمام اطلاعات آموزشی، منابع، محتواها، معلمان، آموزش‌گیرندگان و اساتید را باید به آنها اعلام کنیم، یعنی به‌طور رسمی خودمان برای آنها جاسوسی می‌کنیم.

6-  سند 2030 به‌گونه‌ای است که بر اساس آن مستشاران خارجی باید به آموزش و پرورش ما نظارت کنند و دستور بدهند./841/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات