۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۹۷۰۸۱
آیت الله آل‌هاشم:

شورای شهر بستری برای پیگیری مطالبات مردم است

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر نقش مهم شوراهای اسلامی در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گفت: شورای شهر بستری برای پیگیری مطالبات مردم است.
آیت الله آل هاشم

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که شورای شهر به عنوان یک پارلمان شهری نقش بسزایی در توسعه و آبادانی ایفا می کند، اظهار داشت: قانونگذار وظایف متعددی برای این نهاد مدنی تعریف کرده که مهم‌ترین آن انتخاب شهردار و نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا است.
وی با اشاره به این‌که شورای شهر تبریز نیازمند هوایی تازه است، تا بتواند اعتماد عمومی را نسبت خود و اقداماتش جلب کند، خاطرنشان کرد: نباید به شورای اسلامی شهر صرفا به منزله جایگاه تشریفاتی نگاه کنیم و آن را وسیله ای برای فخرفروشی و شهرت قرار دهیم.
این عالم برجسته منطقه آذربایجان ادامه داد: شورای شهر محلی برای حضور افرادی پاک‌دست، مؤمن، مدیر، متعهد و امانت دار است، فردی که عضو شورای شهر می شود باید مشاوران مختلفی در امور مختلف شهری داشته و با مدیریت خود بتواند امورات را به خوبی پیش ببرد.
وی با بیان این‌که انتخاب شهردار به عنوان دغدغه اصلی شورای شهر مطرح است، گفت: شهردار باید از بدنه شهرداری انتخاب شده و افرادی باسابقه و تجربه کافی روی کار آمده و به لحاظ بسیاری شرایط، دارای پارامترهای شهردار شدن باشد. در حقیقت شهردار باید بر مسائل شهری اشرافیت داشته و اطلاعات کافی در باره این دسته از مسائل و مشکلات داشته باشد. 
آیت الله آل‌هاشم با تأکید بر این‌که بایستی شایسته سالاری در کشور حاکم شود، گفت: شهردار باید شخصیت جامع الاطراف و از تجربه کافی برخوردار باشد، تا بتواند با شناخت نیازهای شهر نسبت به مدیریت امکانات و منابع برای رفع معضلات اقدامات لازم را انجام دهد.
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که شورای شهر بستری برای پیگیری مطالبات مردم است، تصریح کرد: متأسفانه طبق آمار 79 درصد مصوبات شورای چهارم شهر تبریز به هبه های غیرضروری اختصاص یافته که می توانستند به جای این مصوبات، قدم های موثری در راستای رسیدگی به محلات و مناطق محروم شهر برداشته شود.
وی در ادامه با بیان این‌که مصوبات شورای شهر بستر لازم برای حضور سرمایه گذاران بدون بروکراسی اداری را فراهم می کند، گفت: باید طرح ها و پروژه هایی در شهر را اجرایی کنیم که دارای ضروریت و اولویت باشد و همه چیز به اولویت بندی کار شود، ضمن این‌که بایست به چابک‌سازی نظام اداری در شهرداری تبریز نیز چاره‌ای اندیشید./935/
۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات