۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۴۹۷۱۷۴
آیت الله مکارم شیرازی:

مبلغان و افراد صالح هسته اصلی حکومت امام زمان هستند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مبلغان و افراد صالح هسته اصلی حکومت امام زمان هستند بر ضرورت حضور روحانیت در مناطق محروم و جاهایی که افکار شیعه در خطر است تأکید کرد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مبلغان اعزامی به مناطق محروم کشور با اشاره به آیه پنجم سوره قصص مبنی بر حکومت جهانی مستعفان بر روی زمین، اظهار داشت: در قرآن کریم آیاتی داریم که بشارت ظهور امام زمان(عج) را می دهد که یکی از آنها همین آیه است که جریان حضرت موسی و فرعون است ولی فعل مضارع در این آیه دلالت بر استمرار دارد.

وی افزود: اراده الهی بر این است که حکومت الهی به دست مستضعفان برسد و منحصر به زمان حضرت موسی(ع) و فرعون و از بین رفتن او نیست، بنابراین بشارت می دهد که محرومان از اسلام و شیعه امیدوار باشند که روزی حاکمیت به وسیله قیام امام زمان(عج) به دست آنها خواهد سپرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه برخی از روایات مربوط به ظهور امام زمان(عج) نتیجه عکس می گیرند، ابراز کرد: می گویند اگر بخواهیم تسریع در ظهور بشود باید بگذاریم زمین پر از ظلم و جور بشود تا حضرت ظهور کند و در حقیقت می خواهند توجیهی برای سکوت در برابر منکرات برای خود درست کنند.

وی عنوان داشت: قرآن کریم در آیه دیگر می فرماید: «کسانی خلیفه خدا روی زمین می شود که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند» نه اینکه به افرادی که فساد را دامن بزنند و تماشا گر گناهان باشند خلیفه خدا بشوند، بنابراین یک گروهی با ایمان و صالح العمل هسته اصلی قیام امام زمان(عج) هستند و موجب ظهور ایشان می شوند و در غیر این صورت این آیه پیاده نمی شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه گروه صالح العمل توسط مبلغان رشد و تقویت می شود، خاطرنشان کرد: باید جلوی راه انحرافی و افکار اشتباه را گرفت و در غیر این صورت به مقصد نمی رسیم؛ خداوند در آیات ابتدایی سوره بقره می فرماید: «قرآن مایه هدایت برای متقین است» متقین کسانی هستند که روحشان آماده پذیرش باشند و این افراد سه صفت دارند؛ نخست ایمان به غیب دارند، چراکه بدون دیدن خدا، پیامبر و امام زمان(عج) با فهم آثار ایشان ایمان می آورد.

وی ابراز داشت: صفت دوم انسان های متقی اقامه نماز است که با خواندن نمازفرق دارد؛ اقامه نماز یعنی اینکه در جامعه نمازخوان پرورش می دهند و مهمترین صفت آنها سومین مورد یعنی انفاق در راه خدا است که با توجه به این آیه فرقی نمی کند که انفاق از مال یا غیر آن باشد چراکه فرموده است از آنچه خدا به آنها روزی داده است انفاق می کنند، بنابراین علم و دانشی که طلبه ما در حوزه یاد می گیرد باید نشر بدهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر اینکه متقیان هدایت یافتگان الهی هستند، عنوان کرد: مؤسسان این برنامه تبلیغی پایه خوبی گذاشتند و بسیار آینده نگر بودند و نیازهای اصلی که دیگران از آن غافل بودند توجه کردند و بنده شنیده ام با فعالیت های آنها صدها مدرسه در مناطق محروم ساخته شده است؛ اگر در یک مدرسه یک نفر هدایت شود ارزش زیادی دارد چه برسد به اینکه در ده ها مرکز علمی ده ها نفر هدایت شوند.

وی تصریح کرد: بهترین ذخیره برای روز قیامت همین مسأله تبلیغ در مناطق محروم و مناطقی است که فکر و اندیشه شیعه در خطر است؛ این کار جهاد اکبر است، چراکه به طور کل تبلیغ کار پر ارزشی است بویژه جایی که ایمان مردم در خطر است  ارزش فوق العاده ای دارد و بدانید خداوند این توفیق را به هرکسی نمی دهد./1330/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات