۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۹۷۲۸۳
نماینده ولی فقیه در قزوین:

شأن و منزلت امام جماعت را منش و رفتار او معین می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی جایگاه امام جماعت را بسیار بلند و رفیع دانست و گفت: امام جماعت به عنوان هادی و هدایتگر باید شأن و مقامش در مساجد حفظ شود، شأن امام جماعت را منش او مشخص می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در دیداری که با حضور ائمه جماعات مساجد استان در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان ولادت حضرت مهدی(عج) با اشاره به جایگاه حضرت ولی عصر(عج)، گفت: ما هر چه از عزت و حیثیت در جامعه خود داریم به واسطه آن بزرگوار است که شامل حال ما شده است، آن حضرت در حقیقت وسیله اتصال میان آسمان و زمین است و امید است که با ظهور خود عالم را پر از عدل و داد کنند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ارزشمند مساجد در فرهنگ دین افزود: مساجد به عنوان خانه خداوند متعال از اهمیت والایی برخوردار است همه ما باید بدانیم که مساجد در اسارت و اختیار شخص خاصی نیست و کسی حق ندارد که مالک مسجد باشد.

امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه مساجد تنها در اختیار خداوند متعال است اظهار کرد: متاسفانه بیشتر تنازعات و اختلافات در مساجد به دلیل این است که هر کدام از گروه‌هایی که در مساجد فعالیت می‌کنند خود را مالک و تصمیم گیرنده می‌دانند و حال آنکه با در پیش گرفتن این شیوه و روش دیگر حیثیتی برای معنویت مساجد و اعتبار روحانیت باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه پاسداری از مساجد را مطابق شأن و منزلت خود مساجد دانست و ابراز کرد: نباید بگذاریم با رفتارهای دنیاطلبانه و کوچک عده‌ای سودجو شأن و منزلت مساجد تنزل پیدا کند به خاطر تصور غلط و اشتباه عد‌ه‌ای نباید شأن و مقام مساجد بر هم بریزد، همه ما وظیفه داریم دست یکدیگر را بگیریم و شأن مساجد را به خودش بازگردانیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه جایگاه امام جماعت را بسیار بلند و رفیع دانست و خاطرنشان کرد: امام جماعت به عنوان هادی و هدایتگر باید شأن و مقامش در مساجد حفظ شود، شأن امام جماعت را منش او مشخص می‌کند، از این رو رعایت شأن و شخصیت امام جماعت چیزی نیست که در قالب بخشنامه بیان شده باشد، بلکه مردم وظیفه دارند که همواره شأن امام را به عنوان پیشوا مراعات کنند.

وی در ادامه منش امام جماعت را تعیین کننده جایگاه معنوی او دانست و تأکید کرد: اگر مردم ببینند یک امام جماعتی دلسوز و متعهد و اهل زهد است و از حرام‌ها به شدت اجتناب می‌کند، آن امام جماعت برای آنان تأثیرگذار خواهد بود، از این رو هر قدر ما خودمان لذت آیات و روایات را بچشیم آن لذت را هم به راحتی می‌توانیم به دیگران منتقل کنیم.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پیرامون تأثیرگذاری بر مردم، افزود: امام می‌فرمایند مردم بسیار آماده شنیدن حرف‌های خوب و نیکو هستند، از این رو مساجد طبق فرمایش امام راحل سنگرهایی هستند که رسالت بسیار سنگینی را بر دوش روحانیت می‌گذارند چون از این جایگاه باید مردم را آگاه و بیدار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی فتنه را از خطرناک ترین مسائل در طول تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: فتنه از مسائلی بوده است که از زمان امامان معصوم(‌ع) تاکنون در جوامع دینی رواج داشته است، قرآن فتنه را شدیدتر و بزرگ‌تر از قتل معرفی می‌کند.

وی در پایان گفت: ما فتنه را در سه عرصه می‌توانیم رصد کنیم، نخست عرصه بین المللی، دوم عرصه ملی و کشوری و عرصه سوم فتنه منطقه‌ای، از این رو وظیفه آحاد مردم این است که با فتنه و عوامل آن همواره مقابله کنند و نگذارند که آنها در اجرای نقشه‌های پلید خودشان موفق شوند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات