۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۹۷۲۸۹
مدیر حوزه علمیه قزوین:

انتظار از ترکيب ايمان و اعتقاد به خدا نشأت می‌گیرد

حجت الاسلام عباسی گفت: انتظار، حقیقتی است که از ترکيب ايمان و اعتقاد به خدا و مبانی دين و اشتياق به ظهور موعود الهی شکل گرفته تا به کمک امداد‌های الهی، حکومت قسط و عدل در جهان گسترش یافته و همه تحت يکتاپرستی درآیند.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران کوثر قزوین، ضمن تبریک به مناسبت نیمه شعبان با اشاره به ویژگی‌های منتظران و یاران واقعی حضرت مهدی(عج) گفت:  دوری از گناه و به ویژه مکروهات از ویژگی‌های منتظران حضرت مهدی (عج) است.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه افزود: انتظار، حقیقتی است که از ترکيب ايمان و اعتقاد به خدا و مبانی دين و اشتياق به ظهور موعود الهی شکل گرفته تا به کمک امداد‌های الهی، حکومت قسط و عدل در جهان گسترش یافته و همه تحت يکتا پرستی در آیند.

وی در ادامه با بیان این که انتظار به معنای اميد به آينده‌ای سعادت آفرين است که همگان در آن، از فساد و ناحقی‌ها نجات يابند، افزود: کسی که اميدوار به رحمت الهی و از وضع موجود مایوس است، به ظهور امام عصر(عج) يقين داشته و چشم به راه آن حضرت است.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: هر قدر علم و يقين شخص به ظهور امام زمان‌(عج) عميق‌تر باشد، انتظارش نسبت به آن بيشتر است و با وجود شک در اصل وقوع و يا سست بودن عقيده نسبت به ظهور، انتظار هم به صفر نزديک‌تر مي‌شود، زيرا يقين قوی و محکم در مورد اين مسأله ارتباط مستقيم با اعتقاد فرد به وعده‌های قرآن و سنت داشته و وجود عقيده راسخ بر شدت انتظار مي‌افزايد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه انتظار فرج، به معنای امید به آینده روشن و تحقّق ارزش‌ها و خوبی‌ها است اظهار کرد: چنین نگاهی، به انسان، شور و نشاط و حرکت می‌دهد، به گونه‌ای که هم برای اصلاح خود اقدام می‌کند و هم محیط خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حجت الاسلام عباسی در پایان با تاکید بر ضرورت ترویج معارف ناب مهدوی، گفت: انتظار، سبب استقامت و پایداری برابر ناملایمات و سختی‌ها می‌شود و از یأس و ناامیدی جلوگیری کرده و راه را برای غلبه بر دشمنان و پیروزی هموار می‌کند./873/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات