۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۹۷۳۸۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

فرهنگ زیربنای توسعه اقتصادی کشور است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که بایستی جایگاه و نقش هنرمندان و فعالان فرهنگی در توسعه جامعه به رسمیت شناخته شود، گفت: فرهنگ زیربنای توسعه اقتصادی کشور است.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم تجلیل از عوامل فیلم "ائو" که برای اولین بار در تاریخ سینمای آذربایجان موفق به دریافت سه جایزه جشنواره فجر شد، اظهار داشت: زبان هنر بهترین ابزار برای تبیین ارزش‌ها و زیبایی‌ها است.

وی با بیان این‌که بهره‌مندی از هنر برای تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی ضرورتی انکار ناپذیر است، خاطرنشان کرد: متأسفانه نگرش امروز به هنر و فرهنگ، فانتزی، تشریفاتی و به عنوان یک فعالیت فوق‌ برنامه‌ای است، در حالی که بسیاری از فعالان این عرصه با هنر خود امرار معاش می کنند.

محمدپور با بیان این‌که وضعیت معیشتی هنرمندان و فعالان فرهنگی در شأن این قشر نیست، گفت: بسیاری از هنرمندان، بخاطر نبود امکانات و پشتوانه مادی و حتی معنوی در دوره های قبل پس زده شده و اعتماد به نفس خود را از دست داده اند، ارزش‌گذاری و ارج‌ نهادن به جایگاه هنرمندان ضرورت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که بایستی جایگاه و نقش هنرمندان و فعالان فرهنگی در توسعه جامعه به رسمیت شناخته شود، گفت: فرهنگ زیربنای توسعه اقتصادی کشور است، به عبارت دیگر بدون توجه به مبانی فرهنگی نمی‌توان به مؤلفه‌های توسعه و پیشرفت اندیشید.

وی با اشاره به این‌که اعتماد به نفس نزد اهالی فرهنگ و هنر به حلقه مفقوده تولید آثار فاخر در این حوزه تبدیل شده است، افزود: سرخوردگی و نبود اعتماد به نفس موجب خسران سرمایه‌های اجتماعی کشور می‌شود، اگر قدرت جذب نخبگان هنری خود را نداشته باشیم، آن سوی مرزها با آغوش باز به استقبال آنان خواهند رفت.

محمدپور با اشاره به این‌که جسارت اصغر یوسفی نژاد، کارگردان فیلم "ائو" در ساخت این فیلم قابل تحسین و افتحاری ماندگار برای تاریخ هنر منطقه آذربایجان محسوب می شود، تصریح کرد: نویسنده و کارگردان به همراه بازیگران اصلی فیلم "ائو" برای اولین بار در تاریخ سینمای آذربایجان موفق به دریافت سه جایزه اصلی جشنواره جهانی فجر شده اند.

وی در پایان با بیان این‌که سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مندی از نخبگان فرهنگی و هنری در مدیریت و اجرای برنامه‌هاست، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید همواره در راستای حفظ شان و کرامت انسانی اهالی فرهنگ و هنر گام برداشته و سیاست برون‌سپاری فعالیت‌ها را در طول سال‌های گذشته اجرایی کرده است./۲۰۳/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات