۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۴۹۷۶۴۸

مساجد در «عصر ظهور» به شکوفایی واقعی می‌رسند

یک کارشناس در حوزه مهدویت بر لزوم اهتمام به جایگاه مساجد تاکید کرد و گفت: مساجد در آخرالزمان به شکوفایی واقعی دست می‌یابند.
مساجد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، آیت الله نجم‌الدین طبسی با اشاره به ویژگی‌های مساجد در آخرالزمان، گفت: بنا بر بعضی از روایات، مساجد در آن زمان به آنچنان شکوفایی خاصی دست می‌یابند که شکوه و عظمت آن‌ها چندین برابر مسجد کوفه خواهد بود، به طوری که عظمت این مسجد در برابر آن‌ها چیزی نیست و این به معنای اقبال مردم نسبت به مساجد است.

وی افزود: مساجد در عصر ظهور از جایگاه مهمی برخوردار خواهند بود، چنانکه محل ظهور، بیان ندای جهانی و اجتماعی یاران حضرت مهدی (عج) در مسجدالحرام خواهد بود که با فضیلت‌ترین مساجد است، همچنین بنا بر روایات گوناگون، پایتخت حکومت حضرت مهدی (عج) شهر کوفه و مسجد کوفه، محل تشکیل ستاد فرماندهی ایشان می‌شود و مسجد سهله نیز محل سکونت آن حضرت خواهد بود.

طبسی در مورد جایگاه مسجد در حکومت حضرت بقیهالله (عج) گفت: ظهور امام زمان (عج)، ادامه حکومت اسلامی از مساجد است، در بعضی از روایات آمده است که آن حضرت در آغاز کار خود با اندکی از یاران ظهور می‌کنند و ظهورشان در مسجدالحرام اتفاق می‌افتد، امام باقر (ع) نیز در این باره فرموده‌اند "همانا قائم ما از راه کوه ذی‌طوبی با 313 مرد به عدد رزمندگان جنگ بدر می‌آید تا اینکه به حجرالاسود تکیه داده و پرچم پیامبر (ص) را می‌افرازد" بنابراین روایت، شروع نهضت جهانی حضرت مهدی (عج) از مسجدالحرام است و از آنجا به دنیا پیام میدهد و ندای ملکوتی «اناالمهدی» را به گوش جهانیان میرسد.

این کارشناس و پژوهشگر در حوزه مهدویت، اظهار کرد: مساجد به قدری در عصر ظهور جایگاه رفیعی مییابند که محل کسب علم و دانش مومنین می‌شوند و دیدار سران و ادیان بزرگ ممالک با حضرت مهدی (عج) در مسجد انجام می‌شود، در واقع رویکرد دوباره‌ به مساجد در عصر ظهور، موجب میشود که مساجدی چون مسجد ضرار که پایگاه شرک و نفاق هستند، از بین ‌بروند.

طبسی ادامه داد: مساجد در آخر‌الزمان، جایگاه خود را پیدا می‌کنند و مرکز انسان‌سازی می‌شوند، در واقع مربیان قرآن در مساجد به  تفسیر و تبیین آیات قرآن کریم می‌پردازند و در ایران نیز تلاش‌های گسترده ای برای زمینه‌سازی ظهور انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در برخی از استان‌های کشور، شاهد برگزاری نمازجماعت‌های باشکوه با حضور عالمان پاک، متدین و فهیم هستیم که مردم را به سوی مسجد و فرهنگ اهل بیت (ع) سوق می‌دهند و زمینه حاکمیت حضرت مهدی (عج) را فراهم می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه بر لزوم اهتمام ویژه مسئولان برای توسعه مساجد، تاکید کرد و افزود: سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی مساجد باید در این زمینه وارد عمل شوند و آن‌ها را از لحاظ کمی و کیفی تجهیز کنند، زیرا مساجد سنگر حکومت اسلامی و زمینه‌ساز پذیرش حکومت حضرت مهدی (عج) هستند.

طبسی خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه در برخی نقاط جهان به جای آنکه مساجد، مراکزی آگاهی‌بخش برای تربیت اسلامی باشند، تحت حمایت آل سعود و جریان‌های تکفیری زمینه‌ساز ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند و در سایه دلارهای سعودی، مردم  و جوانان را تحریک می کنند.

وی ادامه داد: همچنانکه در یمن، سوریه و عراق شاهد این موضوع هستیم که آن ها ابزار دست دشمنان و جاده صاف‌کن یهود شده‌اند و مساجد و علمای مساجد و ائمه جماعات مساجد آن‌ها و حتی علمای مسجدالحرام در خطبه‌های خود نسبت به یکدیگر نفرت و تفرقه ایجاد می‌کنند و در مقابل مساجد پیروان اهل‌بیت (ع) را که زیر بار این جریانات خطرناک نمی‌روند، مورد تهدید قرار می‌دهند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات