۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۹۹۷۲۸
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی:

۵۱۷ مبلغه در سراسر استان آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند

حجت الاسلام مسعودی‌نیا با اشاره به این‌که ۵۱۷ مبلغه در سراسر استان فعالیت دارند که از این تعداد حدود ۲۰۰ مبلغه در تبریز مشغول هستند، گفت: ۱۵ مدرسه علمیه خواهران در آذربایجان‌شرقی فعال است.
حجت الاسلام مسعودنیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مختار مسعودی‌نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تجلیل از طلاب برگزیده مدارس علمیه خواهران استان که در مصلای اعظم تبریز برگزار شد، اظهار داشت: این همایش با هدف تجلیل از طلاب برگزیده آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی استان برگزار می شود.

وی با بیان این‌که سال گذشته 210 اثر از سوی طلاب مدارس علمیه استان به جشنواره علامه حلی ارسال شد که 8 اثر به عنوان برگزیده کشوری شناخته شدند، خاطرنشان کرد: در جشنواره بانوی کرام نیز از 56 اثر ارسالی، سه اثر توانستند رتبه های برتر کشوری را از آن خود کنند.

حجت الاسلام مسعودی‌نیا با اشاره به برگزاری مسابقات رشد در سال 1395، گفت: برای این منظور 17 گروه در مدارس علمیه استان تشکیل یافت که توانستند پژوهش‌های مختلفی را ارایه کنند، ضمن این‌که سه اثر در قالب کتاب به زیور طبع آراسته شد.

وی افزود: کتاب‌های «مهارت‌های مادری»، «روش پژوهش کتابخانه‌ای» و «تأثیر محیط اجتماعی بر تربیت» از سوی طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران استان سال گذشته چاپ شده است که خوشبختانه استقبال مطلوبی نیز از این آثار علمی پژوهشی صورت گرفت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که 150 استاد در مدارس علمیه خواهران استان فعالیت دارند، افزود: 70 درصد اساتید را خواهران تشکیل می دهند، ضمن این‌که 13 مدرسه علمیه سطح دو و همچنین 2 مرکز تخصصی و آموزش عالی در استان فعال هستند.

حجت الاسلام مسعودی‌نیا با اشاره به این‌که حدود 1700 طلبه خواهر در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: استقبال بسیار خوبی از سوی خواهران برای تحصیل در مدارس علمیه استان به ویژه حوزه علمیه تاریخی صادقیه تبریز صورت می گیرد که بدلیل محدودیت پذیرش، قادر به پاسخگویی به همه مشتاقان به تحصیل نیستیم.

وی با اشاره به این‌که 517 مبلغه در سراسر استان فعالیت دارند که از این تعداد حدود 200 مبلغه در تبریز مشغول هستند، گفت: عمده فعالیت طلاب و مبلغات حوزوی استان، در مراکز علمی، آموزشی، خوابگاه های دانشجویی، مدارس دخترانه، محافل مذهبی ویژه بانوان و برخی مراکز عمومی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی در پایان با تقدیر از حمایت‌های مستمر و ویژه رییس عالی حوزه های علمیه استان، اظهار داشت: دغدغه آیت الله مجتهدشبستری همواره توسعه مدارس علمیه در سراسر استان بوده است و در این مدت افزایش تعداد مدارس علمیه خواهران به برکت تلاش‌های نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بوده است./935/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات