۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۰۲۵۴۵
نماینده ولی فقیه در کرمان:

امام خمینی برای عمل به وظیفه شرعی در برابر طاغوت قیام کرد

امام جمعه کرمان گفت: امام خمینی(ره) مرد سیاست بود و برای عمل به وظیفه شرعی خود در برابر طاغوت قیام کرد که سرانجام آن پیروزی انقلاب اسلامی بود.
سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه  کرمان، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلای بزرگ امام علی(ع) با اشاره به ارزشمندی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه پربرکت رمضان فرصتی مغتنم برای بندگی خدا است، از این رو این ماه، ماه صبر و خویشتنداری در راه خدا است چنانکه سیدبن طاووس ماه رمضان را اول سال عبادی مسلمین می داند.

وی بیان داشت: بهره مندی از این ماه، نیازمند حفظ نفس از گناه و معصیت است از این رو تلاش کنیم اعضا و جوارحمان به ویژه زبانمان را از هر گناهی محافظت کنیم تا از برکات این ماه بهره کافی را ببریم.

حجت الاسلام جعفری بیان داشت: محافظت از نفس در بیان، کار ساده ای است اما در عمل نیازمند همت و پشتکار واقعی است، از این رو نباید از اهمیت آن غافل شد.

نماینده ولی فقیه در کرمان در خطبه دوم ضمن اشاره به 14 خرداد سالروز رحلت ملکوتی امام راحل، خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) به گردن ملت ایران حق بسیاری دارند چراکه ما را از اسارت و بندگی طاغوت نجات دادند.

وی تصریح کرد: برخی معتقد بودند شکل گیری انقلاب اسلامی امری محال است، اما امام با همراهی علما و مراجع تقلید و ملت سرافراز ایران این امر را ممکن ساختند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) دارای ویژگی های منحصر بفردی بودند چنانکه عالم و عارف به معنای واقعی کلمه بودند و شاگردانی همچون شهید بهشتی و شهید مطهری پرورش دادند.

حجت الاسلام جعفری افزود: امام(ره) مرد سیاست بودند و در پاسخ به آنان که سیاست را جدای از دیانت و علما می دانستند، می فرمودند: سیاست ما سیاست قرآن، اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت است، از این رو برای نتیجه قیام نکردند بلکه برای عمل به وظیفه شرعی خود در برابر طاغوت قیام کردند و سرانجامش پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش نقش مردم را در بیانات و اندیشه امام کلیدی دانست و گفت: از آنجا که انقلاب ما نمونه ای از انقلاب بزرگ پیامبر(ص) بود، از این رو ایشان همواره بر دو کلمه اسلام و مردم تأکید داشتند و به مسؤولان توصیه می کردند که برای موفقیت در امور کشوری، ملاحظه مردم را کرده و همه امور را منطبق با اسلام پیاده سازند.

امام جمعه کرمان یادآور شد: انقلاب پیروز شد اما مستکبران عالم دست از سر ما برنداشتند و آمریکای پلید و جنایتکار که هیچ اعتقادی به حقوق بشر ندارد با بهانه کدخدایی بر دهکده جهانی و احقاق حقوق بشر به توطئه هایش ادامه داد، اما امام خمینی(ره) همانطور که فرموده بودند؛ آمریکا را زیر پا گذاشتند.

وی تأکید کرد: باید بدانیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تحفه الهی است، بنابر این باید با گوش به فرمان بودن ولی فقیه زمان، قدردان آن بوده و رهرو ایشان باشیم.

وی در پایان شیوه عملکرد امام(ره) را همچون شیوه پیامبر(ص) و امام علی(ع) دانست و از مردم شریف کرمان برای شرکت هر چه پرشورتر در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل دعوت به عمل آورد./۹۷۰۳/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات