۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۰۲۶۳۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

اندیشه والای امام خمینی موجب احیای هویت و کرامت انسانی شد

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) هویت و کرامت انسانی را در جهان بشریت احیا کرد، گفت: امام راحل با آغاز نهضت عظیم اسلامی در کشور و پیروزی آن در سال ۵۷ موجب احیای فرهنگ و هویت دینی ملت ایران شد.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست با معاونان تبلیغ شهرهای استان با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد، با بیان این که یاد و نام امام خمینی(ره) برای همیشه تاریخ زنده و بر سرزبان ها ساری و جاری است، گفت: سیره عملی آن شخصیت بزرگ جهان بشریت امروز بهترین الگو برای رسیدن به سعادت و رستگاری است.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) آزادگی، عدالت و معنویت را در همه دنیا نهادینه کرد، افزود: وجود چنین شخصیت بزرگی برای همه دنیا یک فرصت ارزشمند بود تا بتوانند در پرتو سیره آن حضرت به تعالی حقیقی دست یابند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره) با آغاز نهضت عظیم اسلامی همه منافع شرق و غرب را در جهان به چالش کشید، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دست استکبار و استعمار را از منابع این ملت قطع کرد.

حجت الاسلام صادقی استقلال و آزادی را بزرگترین دستاوردهای نهضت عظیم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه همان دستاورد بزرگ امام راحل به یک کشور مستقل و قدرتمند در جهان تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کشور در همه زمینه وابسته به غرب بود و بدون هماهنگی و نظر کشورهای غربی اجازه کوچکترین اقدام سیاسی و اقتصادی نداشت، گفت: اما پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ای را برای رشد و تعالی کشور در همه ابعاد فراهم کرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امام خمینی(ره) خودباوری را به ملت ایران هدیه داد، تصریح کرد: کشوری که تا قبل از پیروزی انقلاب قادر به ساختن حداقل ها نبود امروز در عرصه های علمی، صنعتی و نظامی به یک کشور الگو در منطقه و جهان تبدیل شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با بیان این که دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی از پیشرفت کشورمان در عرصه های مختلف به شدت عصبانی و هراسان هستند، گفت: غرب به سرکردگی آمریکا در 38 سال اخیر هر چه در توان داشت برای نابودی انقلاب اسلامی به کار گرفت، اما در سایه ایستادگی و مقاومت ملت ایران با شکست مواجه شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آن دستاورد بزرگی که امام راحل برای ملت ایران به ارمغان آورد کشورمان را در برابر هر تهدید و تحریمی مصون نگاه خواهد داشت، تصریح کرد: خودباوری، استقلال، ایستادگی و مقاومت این ملت همچون سد بزرگی در برابر هر گونه هجمه و توطئه ای است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که ملت ایران 38 سال تحریم ها و تهدید های غرب را تحمل کردند و لحظه ای از مواضع به حق خود کوتاه نیامدند، افزود: امروز نیز دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند این ملت همان مردمی هستند که هشت سال دفاع مقدس تنها با ندای رهبر خود علیرغم کمبود های شدید امکانات در جبهه های حق علیه باطل حاضر شدند و از انقلاب و نظام اسلامی تا پای جان دفاع کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که فشارها و تهدید های دشمنان هیچ گاه نمی تواند مردم کشورمان را از صحنه دفاع از انقلاب دور کند، بیان داشت: این مردم فرزندان مکتب خمینی کبیر هستند و تا پای جان با انقلاب و نظام اسلامی خواهند ماند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود ولایت فقیه را نیز یکی دیگر از دستاوردهای ارزشمند امام خمینی(ره) بیان کرد و گفت: همان طور که بنیانگذار کبیر انقلاب فرمودند، ولایت فقیه بزرگترین پشتوانه انقلاب، نظام اسلامی و مردم است که همه ما باید در جهت تقویت این جایگاه گام برداریم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از خیزش های دشمنان در ادوار مختلف توطئه علیه ولایت فقیه بوده است، افزود: امروز یکی از مهم ترین رسالت های روحانیت به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ دین، تقویت جایگاه ولایت فقیه است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مبلغان دینی در خطابه و منابر خود در ماه مبارک رمضان در کنار فعالیت های تبلیغی خود در جهت تبیین جایگاه ولایت فقیه و توطئه های دشمنان علیه این جایگاه الهی و ارزشمند صحبت کنند، بیان داشت: دشمنان برای نابودی ریشه انقلاب اسلامی می خواهند در ابتدا ولایت فقیه را خدشه دار کنند تا به اهداف بعدی خود دست یابند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از امام خمینی(ره) به عنوان عامل وحدت در جهان اسلام یاد کرد و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همه توان و تلاش خود را برای تقویت وحدت میان امت اسلامی به کار گرفت، افزود: امروز نیز مقام معظم رهبری ادامه دهنده همان مسیری هستند که امام  راحل در آن حرکت می کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز تنها راه برون رفت جامعه اسلامی از بحران ها و حوادث منطقه ای و جهانی وحدت و همبستگی مسلمانان است، تصریح کرد: امت اسلامی بدون وحدت و همدلی نمی تواند به اهداف متعالی خود در جهان دست یابند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امام خمینی(ره) با نامگذاری هفته ای به نام هفته وحدت زمینه تقویت وحدت و همبستگی امت اسلامی را فراهم کردند، خاطرنشان کرد: آن امام همام در طول دوران حیات بابرکت خود یکی از مهم ترین دغدغه های ایشان وحدت امت اسلامی برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه اسلامی بیش از پیش نیازمند بهره گیری از اندیشه های ناب امام راحل است، تصریح کرد: اندیشه های متعالی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همچون چراغ روشنی راه برون رفت از بحران های امروز جامعه دینی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز اندیشه های امام راحل در دیگر نقاط جهان نیز گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: این اندیشه های ناب دل های بسیاری را به سمت اسلام حقیقی و انقلاب اسلامی سوق داده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دشمن از صدور اندیشه های امام خمینی(ره) به کشورهای غربی به شدت عصبانی است، بیان داشت: یکی از بهترین راه های تقویت جایگاه انقلاب اسلامی در عرصه جهانی گسترش و نهادینه کردن اندیشه های متعالی امام راحل به دیگر نقاط جهان است.

وی با بیان این که امروز می بینیم پس از سال ها از ارتحال امام خمینی(ره) افکار و اندیشه های والای آن حضرت به حقیقتی همیشه جاری در جهان بشریت تبدیل شده است، افزود: افکار و اندیشه های حیات بخش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بستری را برای تحولات شگرف جهانی ایجاد کرده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امام خمینی(ره) هویت و کرامت انسانی را در جهان بشریت احیاء کرد، گفت: امام راحل با آغاز نهضت عظیم اسلامی در کشور و پیروزی آن در سال 57 موجب احیای فرهنگ و هویت دینی ملت ایران شد./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات