۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۰۲۹۵۹
نماینده خبرگان رهبری:

امام خمینی در مبارزه با طاغوت لحظه‌ای تردید نداشت

امام جمعه مراغه گفت: اگر به دنبال بررسی و تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل هستیم باید تمامی جوانب و خصوصیات ایشان را در نظر بگیریم، نمی شود که مقابله با استکبار او را کنار گذاشت و تنها به بیان دیگر تفکرات سیاسی و فرهنگی ایشان پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی اظهار داشت: صبر و استقامت امام راحل در مسیری که انتخاب کرده بود، الگویی برای همه آزادیخواهان و مبارزان با ظلم و جور است.

وی با اشاره مفهوم آیه 30 سوره فصلت «ان الّذيـن قـالوا ربـنـا اللّه ثـم اسـتـقـمـوا تـتـنـزل عـليـهـم المـلائكة الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنة التى كنتم توعدون» خاطرنشان کرد: منظور از استقامت در آیه به اين معنى است كه انسان همواره ملازم راه مستقيم باشد، دچار انحراف نگردد و بـر سخنى كه گفته استوار باقى بمانند.

امام جمعه مراغه ادامه داد: اين آيه شريفه از آينده اى كـه در انتظار مؤمنان است، و ملائكه با آن به اسـتقبال ايشان مى آيند، خبر مى دهد. و آن تقويت دلها و دلگرمى آنان و بشارت به كرامت است. پـس مـلائكـه ايـشـان را از تـرس و اندوه ايمنى مى دهد، آنـگـاه بـشـارتـشـان مـى دهـند بـه بـهشتى كه وعده داده شده اند.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که امام خمینی در مسیر مبارزه با رژیم طاغوت لحظه‌ای تردید به خود راه نداد و استقامت کرد، افزود: شخصیت بی‌نظیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حیرت تمام جهانیان را وا داشت و اینجاست که رهبر عظیم الشأن نظام می فرمایند؛ این انقلاب بی نام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که امام راحل مدافع حریم تشیع بود، افزود: آن رهبر سفر کرده تنها عالم و مجتهدی بود که توانست احکام اسلامی را به صورت عملی با برپایی حکومت دینی اقامه کند، ضمن این‌که امام تنها عالم دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) بود که اصل ولایت فقیه را از مرحله تئوری به عملی رساند.

امام جمعه مراغه با اشاره به اهداف نهضت حسینی امام خمینی گفت: اگر به دنبال بررسی و تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل هستیم؛ باید تمامی جوانب و خصوصیات ایشان را در نظر بگیریم، نمی شود که مقابله با استکبار او را کنار گذاشت و تنها به بیان دیگر تفکرات سیاسی و فرهنگی ایشان پرداخت.

وی با بیان این‌که امام همواره خود را حامی مستضعفان و مدافع پابرهنه‌ها می دانست، افزود: متأسفانه برخی مسؤولان تنها به بازگویی چنین مواضعی اکتفا می کنند و در عمل مدافع منافع آقازاده‌ها هستند، باید دانست که رهبر معظم انقلاب اسلامی همان مسیر امام خمینی را ادامه می دهند، نمی شود که خود را دوستدار امام خمینی بدانیم و تابع ولی فقیه زمان نباشیم./۳۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات