۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۰۳۰۳۳
حجت الاسلام علم الهدی:

پیروزی نهضت امام خمینی اقبال جهانیان به اسلام را افزایش داد

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به تأثیر پیروزی انقلاب اسلامی در گسترش معارف اسلام ناب محمدی در سرتاسر جهان، گفت: ۲ سال پیش پاپ اعلام کرد برای نخستین بار در تاریخ، آمار مسلمانان از تمام پیروان مکاتب دیگر پیشی گرفته است.
سید جعفر علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جعفر علم الهدی ظهر امروز در سخنرانی روزانه شرح ادعیه ماه مبارک رمضان که در محل ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد، به شرح دعای نهمین روز از ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) می خوانیم «دعا سلاح مؤمن، ستون دین و نور آسمان ها و زمین است.»

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: این اهمیت و تقید به دعا را در می توان زندگی امام(ره) مشاهده کرد. اگر انسان ‏بخواهد به درجه حقیقى انسانیت برسد راهى جز عبادت ندارد. از آنجایى که دعا اصل و اساس عبادت است در واقع یکى از عوامل کمال‏ براى انسان می باشد، زیرا دعا انسان را از غرور، تکبر، استکبار و خود پرستى نجات می ‏دهد.

سخنران حرم رضوی افزود: اولیای خدا از آن جا که وجود و خواسته هایشان را در خواسته های خدا فانی کرده اند، خداوند به آن ها عزت فراوان می دهد تا جایی که وقتی حضرت فاطمه(س) در محراب عبادت می ایستد، خداوند می گوید «ای ملائکه ببینید که این بنده من را که چگونه عبادت می کند.»

حجت الاسلام علم الهدی ارتباط قوی امام راحل با خدا را عامل موفقیت ایشان قلمداد کرد و گفت: در بین تمام علما هیچکس مانند ایشان نبود که با اندیشه پاکش از یک منزل اجاره ای 67 متری در نجف اشرف دنیا را هدایت کند و نتیجه قیام ایشان شینده شدن صدای آزادی خواهان از اقصی نقاط دنیاست. امام(ره) توانست در اوج سادگی دنیا را تغییر دهد و امروز با گذشت سالها از رحلت این مرد بزرگ، یاد او دنیا را تکان می دهد و این نشان می دهد که دعای ایشان مستجاب شده است

وی با اشاره به تأثیر پیروزی انقلاب اسلامی در گسترش معارف اسلام ناب محمدی در سرتاسر جهان، خاطرنشان کرد: 2 سال پیش پاپ اعلام کرد برای نخستین بار در تاریخ، آمار مسلمانان از تمام پیروان مکاتب دیگر پیشی گرفته است. از همین رو بود که آمریکا با ساخت داعش می خواهد آمار مسلمانان دنیا را کاهش دهد./۲۰۲/۸۲۰/ب۱

ارسال نظرات