۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۰۳۰۶۶
آیت الله توکل:

خط تقابل دشمنان با نظام اسلامی ولایت فقیه است

آیت الله توکل با بیان این که امروز خط تقابل دشمنان با نظام اسلامی ولایت فقیه است، گفت: دشمنان مهمترین هدف خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی به از بین بردن اعتقادات دینی جامعه و جایگاه ولایت فقیه معطوف کرده اند.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در امامزاده عبدالله بابل با بیان این مطلب که دشمن برای مقابله با انقلاب گزینه های مختلفی را در طول 38 سال گذشته به اجرا در آورد، گفت: دشمن با به اجرا در آوردن گزینه نظامی نتوانست به اهداف خود برای شکست انقلاب برسد و لذا گزینه تحریم را با شکل بندی هوشمندانه علیه انقلاب به اجرا در آورد.

وی افزود: تحریم برخلاف گزینه نظامی نه تنها دامنه آن فراگیر و کل کشور را در بر می گیرد بلکه به صورت آهسته و پیوسته و بدون سرو صدای گزینه نظامی بر نسل های آینده کشور هم اثر می گذارد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم تحریم را بسیار خطرناک تر و اثرگذار تر از گزینه نظامی عنوان و خاطرنشان کرد: گام های تحریم در ابعادی مانند جلوگیری از دسترسی به مایحتاج ضروری کشور، جلوگیری از پیشرفت در حوزه های مختلف و اثرگذاری بر اقتصاد، فرهنگ، بهداشت و سلامت علیه نظام اسلامی شکل گرفت و دشمن در کنار هر تحریم اثرات آن را به دقت مورد ارزیابی قرار می دهد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هوشمندانه با شناخت ابعاد توطئه تحریم علیه نظام اسلامی راهکار اقتصاد مقاومتی و سیاست کلی آن را برای مسؤولان و مردم بیان کردند که در صورت تحقق کامل آن این توطئه به شکست خواهد انجامید.

آیت الله توکل به تحریم پیامبر(ص) و اصحاب آن حضرت در طی سه سال در شعب ابی طالب پرداخت و تأکید کرد: بر خلاف تحریم سه مسلمان در صدر اسلام، سی و هشت سال انقلاب اسلامی مورد تحریم قرار گرفت اما به فضل الهی و رهبری مدبرانه ولایت فقیه و وجود عناصر مومن و متعهد داخلی در بسیاری از امور تحریمی خودکفایی به دست آمد.

وی افزود: برای مقابله با اثرات تحریم های ظالمانه همه باید دست در دست هم و توجه به توانمندی های داخلی، اقتصاد مقاومتی را سرلوحه سبک زندگی خود قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری سومین گزینه را برای مقابله با انقلاب اسلامی گزینه فرهنگی دشمنان بیان کرد و گفت: تأثیر بر اعتقادات از اهداف بسیار خطرناک ناتوی فرهنگی دشمنان است تا باورهای دینی و ملی را در میان آحاد جامعه از بین ببرد تا ملت ایران توانایی رویایی با دشمنان را از دست بدهد.

وی با اشاره به ایجاد مراکز شیعه شناسی و امور پژوهشی در غرب و به ویژه در سرزمین های اشغالی فلسطین از سوی صهیونیست ها، اظهار داشت: امروز خط تقابل دشمنان با نظام اسلامی ولایت فقیه است و آن ها مهمترین هدف خود را برای از بین بردن اعتقاد جامعه و جایگاه ولایت فقیه در میان مردم معطوف کرده اند.

آیت الله توکل به هشدار مقام معظم رهبری درباره هیات سکولار پرداخت و تصریح کرد: هیأت های ما باید در کنار عزاداری باید نقش تربیتی خود را برای جامعه ایمانی و ولایی عصر غیبت ایفا کنند.

وی ادامه داد: اگر نگاه مؤمنانه و دین مدارانه در میان آحاد جامعه ما فراهم شود از محتوای عزاداری های ما افرادی شهادت طلب و فداکار برای دین پدید می آیند که تمام تلاش خود را برای مقدمه سازی ظهور امام عصر(عج) و جامعه آرمانی مهدوی به کار می بندند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با احیای دین و تشکیل حکومت اسلامی در کشور بارقه های امید را برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) و پیوند این انقلاب به انقلاب جهانی امام زمان(عج) فراهم کرد./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات