۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۰۳۱۷۰
رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان:

فقدان عاطفه در غرب ریشه در سست بودن بنیان خانواده دارد

حجت الاسلام حائری ریشه فقدان عاطفه در غرب را در سست بودن بنیان خانواده دانست و گفت: فرهنگ غرب با وجود ظاهر شیک و فریبنده آن با خودخواهی که در بطن خود دارد، ضد این نهاد مقدس عمل می کند.
حجت الاسلام حسین حائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام حسین حائری، رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان عصر امروز در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: هیچ بنایی در اسلام مقدس تر از خانواده نیست و ازدواج به عنوان شکل دهنده کوچک ترین واحد مملکت نه تنها نقصان انسان را کامل می کند بلکه بستر رشد و تربیت انسان های کمال یافته است.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که اکثریت جهنمیان را افراد مجرد می داند، افزود: انسانیت انسان بدون ازدواج کامل نمی شود و فرهنگ غرب با وجود ظاهر شیک و فریبنده آن با خودخواهی که در بطن خود دارد ضد این نهاد مقدس عمل می کند. مردم مغرب زمین با وجود مشاهده قتل عام مردمان دیگر کشور ها به دست دولتمردان خود هیچ اعتراض مؤثری به این اقدامات جنایتکارانه نمی کنند و این بی عاطفه بودن ریشه در سست بودن بنیان خانواده در غرب دارد.

وی با اشاره به آیات قرآن در رابطه با کیفیت رابطه زن و مرد با یکدیگر، خاطرنشان کرد: زن و شوهر لباس یکدیگر هستند و خاصیت لباس برای انسان این است که پوشاننده عیب های او است. زن و شوهر باید عیب های یکدیگر را بپوشانند و نباید آن عیب ها را برای دیگر افراد بیان کنند، لباس مایه زینت است و زن و شوهر نیز باید برای یکدیگر مایه عزت و زینت باشند، لباس نزدیک ترین شی به بدن است و زن و شوهر نیز نزدیک ترین افراد و صندوقچه اسرار نسبت به یکدیگر هستند.

حجت الاسلام حائری حضرت خدیجه کبری(س) را نمونه و الگویی والا برای زنان مسلمان معرفی کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) هر گاه پس از ایشان نام خدیجه کبری(س) را می شنیدند چشمانشان پر از اشک می شد تا جایی که عصبانی ترین حالت در طول زندگی ایشان در برابر فردی بود که حضرت خدیجه کبری(ص) را زنی مانند دیگر زنان وصف کرده بود، پیامبر اکرم(ص) فرمودند «هیچ زنی برای من مانند خدیجه نبود و نخواهد شد».

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان بالاترین هدیه خداوند به زن و شوهر را مودت دانست و افزود: به محض جاری شدن خطبه عقد خداوند در قلب پسر و دختر مودتی قرار می دهد که خمیر مایه و ملات زندگی آنان است و اگر این مودت حفظ شود، زن و شوهر در سخت ترین شرایط زندگی شیرینی خواهند داشت و اگر موفق به حفظ آن نشوند زندگی در قصر و بهترین امکانات تلخی آن زندگی را از بین نخواهد برد./933/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات