۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۰۳۶۲۲
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در پیامی به پویش حمایت از مبلغان دینی:

تعداد مبلغان دینی متناسب با جمعیت استان نیست

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با تأکید بر این‌که تعداد مبلغان اعزامی به هیچ وجه متناسب با میزان جمعیت استان نیست، گفت: با این حال روحانیان و طلاب مبلغ تلاش دارند هر یک چندین روستا و منطقه را تحت پوشش قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با حمایت از پویش حمایت از مبلغان دینی، اظهار داشت: این حرکت فرهنگی که در فضای مجازی به راه افتاده است؛ ضرورتی مهم است که پیش از این ها باید نسبت به آن توجه می‌شد.

وی با اشاره به این‌که مجاهدت مبلغان دینی در ایام مختلف استان به ویژه ماه مبارک رمضان چندان برای اقشار مختلف جامعه شناسانده و معرفی نشده است، گفت: این روزها شاهد حضور هزاران مبلغ دینی با زبان روزه در مناطق محروم، دورافتاده و روستایی کشور هستیم تا گامی در راستای ترویج شریعت نبوی بردارند.

امام جمعه جلفا با تأکید بر این‌که تعداد مبلغان اعزامی به هیچ وجه متناسب با میزان جمعیت استان نیست، خاطرنشان کرد: با این حال روحانیان و طلاب مبلغ تلاش دارند هر یک چندین روستا و منطقه را تحت پوشش قرار دهند تا جمعیت بیشتری از مؤمنان روزه‌دار بتوانند از معارف قرآن و اهل بیت در این ماه مبارک بهره جویند.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری خواستار توجه رسانه‌های مکتوب و مجازی به تلاش تبلیغی روحانیت در مناطق مختلف کشور شد و افزود: پویش حمایت از مبلغان دینی که از سوی جمعی از طلاب خوش‌فکر و همچنین فعالان خبرگزاری رسا به راه افتاده است؛ می تواند گوشه‌هایی از فعالیت شبانه‌روزی طلاب را بازگو و به تصویر بکشد.

گفتنی است، پویش مجازی حمایت از مبلغان دینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به همت خبرگزاری رسا و به همت جمعی از طلاب و مبلغان دینی و با همکاری و همفکری اساتید حوزوی راه‌اندازی شده است و علاقه‌مندان برای پیوستن به این پویش می‌توانند به نشانی https://t.me/joinchat/AAAAAEPaoUV1RI0n0snpTw مراجعه کنند.

تاکنون شماری از علما و شخصیت‌های برجسته حمایت خود را از راه‌اندازی این پویش در فضای مجازی اعلام کرده‌اند./935/۳۰۲/ب2

 

ارسال نظرات