۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۵۰۴۳۴۷
امام جمعه بابل:

اکرام نیازمندان سیره پر برکت امام مجتبی بود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که اکرام نیازمندان سیره پربرکت امام مجتبی(ع) بود، گفت: سفره اکرام امام حسن(ع) آن چنان رونق داشت که حتی دشمنان و معاندین امام نیز از خوان گسترده و توأم با مهر آن حضرت بهره مند می شدند.
امام جمعه بابل جشن میلاد امام حسن امام جمعه بابل جشن میلاد امام حسن امام جمعه بابل جشن میلاد امام حسن امام جمعه بابل جشن میلاد امام حسن امام جمعه بابل جشن میلاد امام حسن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در مراسم جشن میلاد امام حسن(ع) در روستای دهک بابل با اشاره به رسالت ائمه معصومین(ع) در قبال جامعه، گفت: محوری ترین موضوع درباره امام معصوم(ع) هدایت های ایشان است و بر این اساس خداوند نیز امام را با این ویژگی معرفی می کند.

وی افزود: امامان معصوم(ع) منشأ همه امور خیر در عالم امکان است و انسان در جهت بهره گیری از این خیرات در عالم باید به سمت آن ها رو کند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل مودت و محبت را زمینه ساز استحکام میان امام و ماموم در جامعه اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: نگاهی اجمالی به زیارت جامعه کبیره نقش برجسته محبت برای بهره گیری از برکات وجودی امام را برای جامعه اسلامی بیان می کند که این برکات از این دنیا تا جهان آخرت نیز امتداد می یابد.

وی ادامه داد: انسانی که محبت به امام معصوم(ع) سراسر وجودش را در بربگیرد با همه هستی خود به یاری امام می شتابد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان جلوه هایی از زندگی با برکت امام حسن(ع)، خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) شخصیتی ممتاز در عرصه عبادی بود و یاری افراد نیازمند از ویژگی های برجسته آن حضرت به شمار می رود.

وی تأکید کرد: امام حسن(ع) الگوی برجسته احسان و نیکوکاری است و باید شاخصه های ویژه شخصیتی ایشان برای جامعه ما تبیین شود.

امام جمعه بابل سعه صدر و برخورد حسنه را از دیگر خصوصیات قابل توجه امام حسن(ع) بیان کرد و گفت: رفتار حسنه امام حسن(ع) در مقابل افرادی که تحت تاثر قرار گرفتن تبلیغات مسموم معاویه به امام اهانت می کردند، موجب شد که بسیاری از آن ها بعدها در زمره یاران و محبان امام قرار بگیرند.

وی ادامه داد: روز میلاد امام حسن(ع) به دلیل توجه آن حضرت به افراد نیازمند و پهن کردن سفره های کریمانه ایشان به نام روز اکرام نامیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که اکرام نیازمندان سیره پر برکت امام مجتبی(ع) است، تصریح کرد: سفره اکرام امام حسن(ع) آن چنان رونق داشت که حتی دشمنان و معاندین امام مجتبی(ع) در آن مهمان خانه پذیرایی می شدند.

وی افزود: محبان و مدعیان پیروی از امام حسن(ع) باید در سبک زتدگی ایشان درس کرامت و تکریم مؤمنین را بیاموزند.

استاد اخلاق حوزه علمیه یکی دیگر از نمودهای سبک زندگی امام حسن(ع) را تأکید ایشان بر استغفار بیان کرد و اظهار داشت: راه درمان بسیاری از امور مسأله استغفار و بازگشت همه جانبه به سوی خداوند است، زیرا بنا بر روایتی از آن حضرت، بسیاری از دعاها به دلیل برخی از گناهان مستجاب نمی شود و رحمت الهی شامل این انسان نمی گردد.

وی تأکید کرد: بسیاری از درگیری ها و منازعات در جامعه ما ناشی از عدم صبر و بخشش اولیه در مقابل انسان خطاکار است اما امام حسن(ع) در مقابل ناسزا گوینده خود با حالتی توأم با مهر برخورد می کرد که فرد مقابل را شرمنده می ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطرنشان کرد: هدایت های نظری و عملی امام مجتبی(ع) می تواند زمینه تربیت و تعالی و رشد و شکوفایی معنوی ما را فراهم کند./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات