۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۰۴۶۰۵
آیت الله قرهی:

اجرای سند ۲۰۳۰ سبب رواج فسق و فجور در جامعه می شود

آیت الله قرهی گفت: سند بی شرمانه ۲۰۳۰ از ما می‌خواهد که به کودکان روابط جنسی را آموزش بدهیم، چگونه می‌توان بی حیایی و فسق و فجور را رواج داد و بعد انتظار سلامت از جامعه داشت.
آیت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی تولیت مدرسه امام مهدی(عج)، در مراسمی که شب گذشته به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مهدیه قائم المنتظر(عج) برگزار شد، در شرح دعای ابوحمزه ثمالی، گفت: پروردگار عالم «فخیر راحم» است و با توجه به آیاتش در قرآن، حتی در مواردی مثل قتل عمد، عفو و بخشش را برای انسان‌ها، بهتر از قصاص می‌داند.

وی در ادامه افزود: البته زمانی که یک نفر در امر قتل انسان‌های دیگر به اندازه‌ای جری شده که حتی اگر اولیای دم هم به دریافت دیه راضی شوند، حاکم شرع می‌تواند جهت برقراری امنیت عمومی در جامعه با پرداخت دیه شخص از بیت‌المال، قاتل را مجازات و قصاص کند.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) با بیان حدیث قدسی که مبنی بر مشمولان عفو و رحمت الهی است، گفت: پروردگار عالم کسانی را مشمول عفو و بخشش خود قرار می‌هد که آن‌ها نیز از کوتاهی و قصور دیگران بگذرند و دیگران را ببخشند. حتی در حدیث قدسی که بیان این‌گونه احادیث شاید سبب اشتباه مردم نیز شود، خداوند متعال در روز قیامت هنگامی که بنده‌ای در حساب و کتاب و بهره گرفتن از اعمال نیک کسانی که به هر نحوی مقروض او هستند، زیاده‌روی کند، عفو و بخشش الهی شامل حال او نشده و خداوند متعال به او امر می‌کند، برای من یک نماز مقبول بیاور؛ علت این امر، سخت‌گیری انسان به مخلوقات خداوند و نبخشیدن خطای آن‌هاست.

آیت الله قرهی با اشاره به بهترین زنان امت پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: بهترین زنان کسانی هستند که مهریه خود را به همسران خود می‌بخشند در صورتی که حق دارند آن را دریافت کنند؛ البته بهتر است که آقایان نیز انصاف داشته باشند و زمانی که خانه‌ یا اموالی خریدند همسران خود را در آن شریک کنند. خداوند متعال از انسان‌ها می‌خواهد که ابتدا آن‌ها از یکدیگر بگذرند تا مشمول گذشت پروردگار در حق خود شوند.

وی با بیان اینکه بزرگان دین الهی نزدیک‌ترین راه تقوا را عفو و گذشت بیان کرده‌اند، گفت: هر کس می‌خواهد متوجه شود تا چه اندازه تقوا دارد، به میزان عفو و گذشت خود رجوع کند؛ به علت اینکه صورت ظاهری برای اندازه‌گیری تقوا وجود ندارد. بنابراین کسی که عفو و بخشش ندارد، می‌توان گفت تقوا ندارد.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) با بیان اینکه در امور اجتماعی حق گذشت نداریم، اظهار داشت: در موارد اجتماعی عفو و گذشت جایز نیست؛ مثل زمانی که در دولت اصلاحات، محرم و اختلافات امام حسین(ع) و یزید را از نوع قومی و قبیله‌ای دانستند و عزاداری‌های آن را بیهوده فرض کردند. یقیناً در این موارد که جنبه اجتماعی دارد، بخشش و گذشت جایز نیست و در این بحث منظور از گذشت، عفو و بخشش در موارد فردی و شخصی است.

وی در پایان در اشاره به اقدام بی‌شرمانه و امضای سند وقیح 2030 گفت: این سند با بی شرمی از ما می‌خواهد که به کودکان روابط جنسی را آموزش بدهیم. چگونه می‌توان بی حیایی و فسق و فجور را رواج داد و بعد انتظار سلامت از جامعه داشت. ما از این بی شرمی و اقدام وقیحانه نخواهیم گذشت./202/966/ب1

ارسال نظرات