۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۵
کد خبر: ۵۰۴۹۶۴

بزرگ‌ترین نمایشگاه عفاف و حجاب کشور در انتظار طرح‌های تشویقی

بخش عفاف و حجاب نمایشگاه بین المللی قرآن فرصت مناسبی برای دوستداران حجاب است که از جدیدترین محصولات پوشاک و ملزومات حجاب بهره ببرند، همچنین فرصت مغتنمی است تا مسؤولان فرهنگی کشور برای ترویج بیشتر حجاب با ارائه طرح‌های تشویقی سود بجویند.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  فارس، عفاف و حجاب بخش جدیدی است که هشت سالی است جای خود را در نمایشگاه بین المللی قرآن باز کرده و جان تازه‌ای در این نمایشگاه دمیده است.

تولیدات عفاف و حجاب سال‌ها در ایران اسلامی با جان اندک و تولید کنندگان انگشت شماری فعالیت می‌کرد و با فعال شدن کارگروه مد و لباس در کشور و به برکت حضور آن در نمایشگاه بین المللی قرآن در حال پیدا کردن هویت ایرانی ـ اسلامی خود است.

همه بانوانی ایرانی محجبه در هر سن و سالی همیشه با مشکل تهیه لباس‌های مناسب، با کیفیت و زیبا و فاخر هستند و تعداد کم فروشگاههای فروش محصولات حجاب در سطح کشور مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است که البته بخشی از این مشکلات با برگزاری منظم بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه قران حل شده و این نمایشگاه تبدیل به میعادگاهی برای علاقه مندان به حجاب اسلامی شده است.

امسال هم همزمان با شروع ماه مبارک رمضان  این بخش از نمایشگاه با حضور برترین تولید کنندگان و با ارائه چند طرح جدید در حال برگزاری است.

برای اطلاع از نحوه برگزاری و شکل و کیفیت ارائه محصولات سری به این نمایشگاه زدیم و با مردم و شرکت کنندگان از نحوه برگزاری ومیزان رضایتمندی‌شان گفت و گو کردیم که در ادامه خواهد آمد:

 حجاب را زیبا جلوه دهیم

غلامی یکی از فعالان تولید عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن از تلاش 15 ساله خود و همکارانش برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با تولید محصولات در این زمینه می‌گوید.

این تولید کننده هفتمین سالی است که در نمایشگاه جنبی عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن حضور دارد و برگزاری آن را مثبت ارزیابی می‌کند؛ به عقیده وی استقبال مردم به دلیل اطلاع رسانی‌ها خوب بوده است.

جدیت آنها در تولید این محصولات آنقدر زیاد بوده است که موجب باز شدن درب‌های صادرات محصولات عفاف و حجاب به کشورهای همسایه هم شده است. این تولید کننده که فعال در تولید محصولات جنبی حجاب است می‌گوید: سعی کرده‌ایم با تنوع در تولیدات و افزایش رنگ بندی‌ها حجاب را زیبا جلوه دهیم.

فروش محصولات با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار، اجتماع برترین تولیدکنندگان و برندهای عفاف و حجاب در این نمایشگاه از نظر غلامی و همکارانش موجب شده تا  مردم با اطمینان و رضایت کافی و دست پر از نمایشگاه بیرون بروند.

به گفته برخی از شرکت کنندگان حملات تروریستی چهارشنبه بر استقبال مردم از نمایشگاه تأثیر گذاشته است و اعلام تعطیلی یک روزه آن مزید بر علت شده تا مردم با احتیاط‌تر در نمایشگاه حاضر شوند.

هرچند غرفه داران از تخفیفات زیاد محصولات در طول نمایشگاه می گویند اما نظر خریداران چیز دیگری است. فاطمه دختر جوانی که در حال بررسی روسری‌های موجود در نمایشگاه است، او می‌گوید آنچنان که انتظار داشتم قیمت‌ها تعدیل نشده است. شاید اختلاف دو تا سه تومنی میان محصولات در نمایشگاه و در خارج نمایشگاه وجود داشته باشد.

از او می‌پرسم با وجود این اختلاف اندک چرا برای خرید به نمایشگاه آمده است؟ می‌گوید: جمع شدن تمامی محصولاتی که در یک مکان برای  یک فرد محجبه‌ای که به هر تقدیر به آنها احتیاج دارد، امتیاز برزگی است و  خرید را برای ما تسهیل می‌کند.

خانم رحمانی بانوی میانسالی است که با وسواس در حال خرید پارچه چادر مشکی است او می‌گوید: قیمت‌ها تفاوت آنچنانی با فروشگاهها ندارد، توقع مردم این است که برای ترویج فرهنگ حجاب دولت طرح‌های تشویقی بسیاری داشته باشد، چه فرصتی بهتر از نمایشگاه عفاف و حجاب و چه زمانی مناسب‌تر از ماه مبارک رمضان.

فانتزی‌ها و رنگانگی‌های حجاب

نمایشگاه عفاف و حجاب فرصت خوبی است که بتوانید جدیدترین ابداعات تولید کنندگان را برای زیباتر و راحت‌تر شدن حجاب به ببینید.

فانتزی‌های حجاب هم در این نمایشگاه چشم نواز است و دختران نوجوان و جوان محجبه را حسابی جذب خود کرده است، زهرا و زینب که در حال خرید گیره و آستین هستند دست روی مدل جدیدی از آستین‌های رنگارنگ گذاشته‌اند و با هیجان می گویند: اینها واقعاً زیباست تا به حال هیچ جایی چنین طرح جالبی ندیده بودیم. 

چادر کهنه بیارید چادر نو ببرید

امسال نمایشگاه عفاف و حجاب با ارائه دو طرح متمایز و جذاب تعویض چادرهای مشکی و رنگی نیز همراه است. جریان  اجرای طرح هم  این است که علاقه مندان می‌توانند چادرهای کهنه و مستعمل خود را به همراه خود به نمایشگاه بیاورند و با هزینه اندکی (چیزی حدود 50 هزار تومان برای تهیه چادرهای مشکی و 12 هزار تومان برای چادرهای نماز) چادرهای نو تحویل بگیرند.

این طرح به منظور تشویق و ترغیب بیشتر بانوان به رعایت عفاف و حجاب اجرا می‌شود و محصولات ارائه شده هم به نظر می‌رسد از کیفیت خوبی برخوردار است.

حتی این امکان برای خریداران چادرهای مشکی وجود دارد که به جای چند طرح موجود در نمایشگاه قواره چادری دریافت کنند و به سلیقه خود در همان محل نمایشگاه بدون پرداخت هزینه‌ای قواره چادریشان را با طرح دلخواه بدوزند.

تصوری که از اجرای چنین طرحی جذابی که داشتم صف‌های طولانی بود اما خبری از صف‌های طولانی و انتظارهای آنچنانی نبود.

یکی از غرفه داران طرح تعویض چادرهای کهنه و مستعمل می‌گوید: جانمایی طرح مناسب نیست، درحالیکه سال گذشته فقط چند روز طرح به صورت آزمایشی اجرا شده بود اما به دلیل قرارگیری در بخش اصلی نمایشگاه و دسترسی راحت‌تر مردم و فعالیت رادیوی داخلی نمایشگاه و اعلام مکرر طرح و تبلیغات بسیار حضور و استقبال مردم بیشتر بوده است.

افزون بر این تابلوهای راهنما هم برای راهنمایی مردم به بخش ترویجی و طرح تعویض حجاب خیلی اندک است.

نمایشگاه فرصتی برای ترویج حجاب است نه کاسبی حجاب

برخی از غرفه داران وقوع حملات تروریستی چند روز اخیر در تهران را مانند آب یخی بر حضور مردم نمایشگاه عنوان کردند اما یکی دیگر از غرفه داران علت نارضایتی برخی از غرفه داران را ناشی از روحیه کاسب منشانه آنها می‌داند و می‌گوید: نمایشگاه فرصتی برای معرفی حجاب است نه جایی برای کاسبی بیشتر، اما برخی از تولید کنندگان تنها به فکر سود بیشتر خود هستند.

 محصولات عفاف و حجاب هم در فضای مجازی رشد خوبی داشته است، یکی از شرکت کنندگان در نمایشگاه از ایجاد یک کانال تلگرامی برای عرضه این نوع محصولات می‌گوید که از این طریق، محصولات و ملزومات حجاب تولید کنندگان را در به صورت مجازی در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهند.

تولید پوشاک اجتماع کودکان و نوجوان و نفس راحت خانواده‌های مقید

حضور تولید کنندگان لباس اجتماع کودکان و نوجوانان از اتفاقات خوب نمایشگاه امسال است، احمدی یکی از خریداران لباس کودک که به همراه دختر سیزده ساله خود به نمایشگاه آمده و در حال انتخاب مانتوی نوجوانانه ای است از معضل دائمی خود برای خرید لباس اجتماع این محدوده سنی گلایه دارد و خداروشکر می‌کند که بالاخره با خرید  در این نمایشگاه و شناختن تولید کنندگان فعال  توانسته کمی این معضل را حل کند.

 

یکی از غرفه داران حضور جنبی طراحان و ارائه طرح‌های جدیدی حجاب را درنمایشگاه قرآن از شاخصه‌های سال‌های پیش نمایشگاه می‌داند که از جریان نمایشگاه حذف شده است، او می‌گوید: نمایشگاه قرآن به دلیل حضور عموم مردم فرصت مناسبی برای نمایش طرح‌های جدید پوشاک ایرانی ـ اسلامی  است.

البته صفر تا صد محصولات عفاف و حجاب ایرانی نیست، هنوز هم روسری‌ها، پارچه‌های چادری و حتی محصولات جانبی حجاب زنانه ساخت چین و کره و ژاپن بیشتر از محصولات ایرانی است.

هرچند این نمایشگاه جوان و نوپا با کمی و کاستی‌هایی روبرو است اما حضور در این نمایشگاه برای همه کسانی که نیازمند محصولات و ملزومات حجاب هستند خالی از لطف نیست.

فروش محصولات با کیفیت، حضور برترین برندهای تولید عفاف و حجاب و نفس کشیدن در فضای نمایشگاه قرآن همه و همه می‌تواند انگیزه حضور در این نمایشگاه را ایجاد کند.

اگر می‌خواهید به بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن سری بزنید بهترین مسیر این است که با ورود از درب اصلی شبستان پس از گذر از بخش‌های قرآنی خود را به راهروهای 25 تا 29 برسانید.

محصولات عفاف و حجاب به صورت متمرکز در حدود 200 غرفه به ارائه محصولات خود مشغول‌اند اما اگر می‌خواهید از دو طرح تعویض چادرهای مشکی و نمازی استفاده کنید حواستان به راهنماهای اطراف راهروهای شرقی باشد، در شرقی‌ترین بخش و در کنار بخش ترویجی این نمایشگاه می‌توانید چادرهای نماز و مشکی خود را به راحتی و بدون ایستادن در صف‌های طولانی و در کمال آرامش خریداری کنید./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات