۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۵۰۵۰۳۲
رییس سازمان بسیج طلاب هرمزگان مطرح کرد؛

اهمیت اخلاق اجتماعی دانش آموزان و رسالت نهادهای آموزشی

رییس سازمان بسیج طلاب هرمزگان با تاکید بر اینکه نهادهای آموزشی دانش آموزان را برای دین تربیت کنند گفت: آداب و اخلاق اجتماعی با رعایت حقوق دیگران در جامعه نهادینه می شود.
بسیج طلاب

حجت الاسلام محمد برزگرپور رییس سازمان بسیج طلاب هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به رسالت نهادهای آموزشی در نهادینه کردن آداب و اخلاق اجتماعی در دانش آموزان گفت: تحقق این مهم بیشتر به نوع رفتار معلمان بستگی دارد، وقتی معلمان به خود و مدیران مدارس احترام بگذارند و این روند در نوع رفتار مدیران نسبت به مسؤولان آموزش و پرورش ادامه یابد بهترین روش برای آموختن آداب و اخلاق اجتماعی در بین دانش آموزان است.

وی افزود: نوع صحبت کردن معلمان با والدین نیز راهکار مناسبی دیگری برای آموزش رفتار و اخلاق اجتماعی دانش آموزان است، یا نوع رفتار معلمان در اردوهای دانش آموزی و چگونگی برخورد با مشکلات احتمالی در این اردوها الگوی مناسبی برای صبوری و نهادینه کردن آداب و اخلاق اجتماعی در دانش آموزان است.

رییس سازمان بسیج طلاب هرمزگان ادامه داد: دانش آموزان در همه زمینه ها از معلمان خود حرف شنوی دارند، بنابر این معلمان باید از این فرصت در نهادینه کردن آداب و اخلاق اجتماعی دانش آموزان به خوبی بهره ببرند.

حجت الاسلام برزگرپور در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز در دیدار با دانشجویان تاکید کردند که معلمان در رفتار دانش آموزان تاثیر زیادی دارند پس باید اثرات مثبت و مفیدی را در روحیه دانش آموزان داشته باشند.

وی تصریح کرد: احادیث و روایات زیادی پیرامون اخلاق از ائمه اطهار(ع) در اختیار داریم، امام سجاد(ع) در رساله حقوق خود، 30 حق را بیان کرده اند که اگر این حقوق رعایت شود خود به خود رفتار اجتماعی محقق می شود، معلمان باید این مهم را نیز به دانش آموزان بیاموزند که به حقوق دیگران احترام بگذارند.

رییس سازمان بسیج طلاب با بیان اینکه دانش آموزان قلبی پاک و صاف دارند، گفت: آنان تشنه آموزه های دینی و معنویت هستند، انتخاب مسیر اشتباه توسط فرزندان به آموزش اشتباه والدین و معلمان برمی گردد.

حجت الاسلام برزگرپور ادامه داد: تقلید کودکان از نماز خواندن والدین در مساجد بیانگر این است که آنان آمادگی فراگیری آموزه های دینی را از همان دوران کودکی دارند و این وظیفه والدین و معلمان است که روحیه آنان را با معنویت عجین کنند و با استفاده از آموزه های دینی و قرآنی، کودکان و فرزندان خود را از آسیب های اجتماعی مصون نگه دارند.

وی با تأکید بر اینکه نهادهای آموزشی باید دانش آموزان را برای دین تربیت کنند گفت: همه ما وظیفه داریم در جهت تربیت دینی فرزندان بکوشیم، آموزش و پرورش نیز باید به این امر مهم اهتمام ورزد و فرزندان را برای دین پرورش دهد، درصورتی که این امر محقق شد ما نیز از برکات آن بهره مند خواهیم شد.

رییس سازمان بسیج طلاب هرمزگان همچنین افزود: اگر فرزندان را تنها برای خودمان بزرگ کنیم و از دین دور نگه داشتیم به دلیل عدم تربیت دینی ممکن است در آینده به دشمنی برای والدین تبدیل شوند و در مقابل شان بایستند./۸۵۱/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات