۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۰۵۰۷۱

روایتی از مراسم احیای شب نوزدهم رمضان در حرم حضرت معصومه

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.
منتخب عکس های  رسا از مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که همزمان با شب ضربت خوردن امام متقیان امیرالمؤمنین (ع) بود، در آستان مقدس حضرت معصومه (س) با حضور خیل عظیم عاشقان و شیفتگان ولایت برگزار شد.

بر اساس این گزارش مدیریت روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه (س) چند روز قبل در پیامی ساعت شروع مراسم را ۲۲ شب اعلام داشته بود؛ این در حالی بود که در اولین لحظات شروع این مراسم خیل عظیم مؤمنان در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) جمع شده و آماده احیایی بودند که طلب غفران از درگاه رحمت ایزدی حقیقت قلبی آنان برای حضور در این مراسم بود.

صحن‌ها همه فرش پهن بود عزاداران ولایتمدار بر اساس راهنمایی خادمان آستان مقدس حضرت معصومه (س) در مکان های تعیین‌شده قرار می‌گرفتند؛ در چشم تک‌تک مؤمنان می‌توان خضوع و امیدواری نسبت به درگاه رحمت الهی را حس کرد.

بر اساس مشی تعیین‌شده کمیته برنامه‌ریزی و اجرایی ستاد فاطمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی میرباقری بیان معارف عظیم ثقلین را بر عهده داشت.

استاد با قلب آرام بر منبر قرار گرفت و از همان لحظه ابتدای خطابه خود به بیان اصل مطلب درباره مباحث مرتبط با ولایت مداری پرداخت.

سید این بار خبری از برگ‌های تاریخ برای حاضران آورده بود تا جایی که وقتی گواهی می‌داد در تاریخ امام مظلومان در حضور پیامبر اکرم (ص) و جبرئیل امین برای رضای معبودش مقام رضایت به ابتلائات سخت تاریخ شیعه را اختیار کرده است، سید قلبش ناآرام می‌زد و چشمانش در پس پاسخ به بغض گلویش بودند؛ اما سید اسلوب خطابه را برای انتقال حقیقت حفظ می‌کرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) لیله‌القدر را شب ولایت توصیف کرد و ابراز داشت: شیعه در احیاء شب قدر می‌آموزد که با صبر باید با امام خود بیعت تازه کرده و در مسیر ابتلائات الهی همواره همگام با ولایت با منطق صبر همراه بماند تا رستگار شود./837/پ۲۰۳/ج

 

ارسال نظرات