۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۵۰۵۰۹۰
حجت الاسلام مروی در بندرعباس مطرح کرد؛

عدم معصیت و نافرمانی تنها خواسته خداوند از بندگان

معاون ارتباطات حوزه اي دفتر مقام معظم رهبری با تأکید برا ینکه  تنها خواسته خدواند از بنده، معصیت نکردن و نافرمانی نکردن است، گفت: توبه، پشیمانی و بازگشت به خدا و متعهد شدن برای انجام ندادن گناه و معصیت است.
حجت ‌الاسلام والمسلمین احمد مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمين احمد مروي، معاون ارتباطات حوزه اي دفتر مقام معظم رهبری شامگاه سه شنبه در جمع شب زنده داران شب نوزدهم رمضان در گلزار شهدای بندرعباس، شب قدر را بهترین فرصت برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداوند دانست و گفت: پروردگار در این شب عنایت ویژه‏ای به بندگان خود دارد و در واقع آن را بهانه‏ای برای آمرزش بندگان خود قرار داده است.

وی با اشاره به عوامل زمینه‏‏ ساز برای ورود به لیالی قدر برای بهره ‏‏برداری بیشتر از برکات آن، افزود: اصل ورود به ماه مبارک رمضان نیازمند زمینه‏سازی و آمادگی قبلی است، به‌گونه‏ای که درک حضور میهمانی، ایجاد ظرفیت و قابلیت و احساس فقر و نیاز از مهم‏ترین عوامل زمینه‏ساز برای ورود به لیالی قدر است.

معاون ارتباطات حوزه اي دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: شب قدر به عنوان بهترین فرصت و موقعیتی است که بنده باید همواره به رحمت خدا امیدوار و از عذاب الهی نیز خوفناک باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی شب قدر را شب مناجات، راز و نیاز با خدا و توبه و استغفار ذکر و تصریح کرد: شب زنده داری و مناجات در این شبها توصیه شده است و مومنین در این شب ها به ویژه آخر شب و نزدیک به سحر بیدار می مانند.

وی در ادامه سحرگاهان را بهترین فرصت در طول روز، شب و روز جمعه بهترین زمان در طول هفته، ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر و شب و روز عرفه در طول سال مناسب ترین فرصتی دانست که خداوند برای بازگشت بنده بسوی ذات باری تعالی در اختیار او قرار داده است. 

معاون ارتباطات حوزه اي دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه گناهان انسان از دو منبع غضب و یا شهوت ریشه می گیرند، تصریح کرد: روزه داری و تحمل گرسنگی و تشنگی این دو منبع را خشک و یا کم اثر می کند و در نتیجه میزان گناهان کاهش می یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گناه عامل بسیاری از غصه‏ های پنهانی است، یادآور شد: از بین رفتن برکات زندگی، کاهش روزی، افزایش غم و ناراحتی از مهم‏ترین آثار گناه در زندگی می‏ تواند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه توبه و استغفار شرط بهره‌مندی از فرصت ‌های ماه رمضان است، افزود: ماه مبارک رمضان فرصت‌ های ارزشمندی در اختیار انسان ها قرار داده که یکی از آن‌ ها توبه و استغفار است و اگر از این فرصت‌ها غفلت کنیم، دچار ضرر و زیان می ‌شویم.

معاون ارتباطات حوزه اي دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه خداوند در توبه را باز گذاشته است، بیان کرد: خداوند انسان را خلق کرده و همه چیز را به او عطا فرموده و تنها خواسته اش از بنده، معصیت نکردن و نافرمانی نکردن است و حتی فرموده است که ای بنده اگر معصیت هم کردی، باز آی که علاوه بر اینکه تورا می بخشم به تو نیز پاداش خواهم داد.

وی همچنین از دعا به عنوان یکی از محکمترین پل های ارتباطی مستقیم بین بنده و خداوند یاد و تصریح کرد: در این ایام ماه مبارک رمضان و شبهای قدر که وقت دعا و راز و نیاز با خداوند است بطور قطع خداوند خواسته میهمانانش را رد نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی، توبه را پشیمانی و بازگشت به خدا و متعهد شدن برای انجام ندادن گناه و معصیت ذکر کرد و گفت: جزم کردن عزم برای انجام ندادن دوباره گناه، توبه واقعی است./۸۵۱/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات