بیان فضلیتی از امیرمؤمنان از ختم قرآن بالاتر است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی عصر چهارشنبه که در حوزه علمیه ملاعبدالله واقع در خیابان حافظ اصفهان برگزار شد، گفت: شب قدر شب تمسک به ثقلین است.
وی در ادامه مبحث راهکارهای علمی تحصیل توکل، افزود: توجه به این مسأله که خداوند ولی انسان است سبب تحصیل توکل می شود، ولیّ کسی است که همه نیازهای افرادی که تحت اشرافیتش قرار دارند را برطرف می کند و این برآورده کردن نیازها در دو موضع جلب منفعت و دفع ضرر جریان دارد.
آیت الله مهدوی ادامه داد: پدر به عنوان ولی فرزندانش وظیفه دارد همه نیازهای فرزندانش را برآورده کند و این مسأله زمانی که نیازهای فرزندانش را تأمین می کند و خطری را از آن ها دفع می کند جریان می یابد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قائل به توحید در ولایت هستیم، اظهار کرد: ولایت پیامبر(ص) و ائمه(ع)، پدر و آمر به معروف و ناهی از منکر همه و همه از جانب پروردگار عطا شده است؛ اگر کسی مطمئن شود که ولیّ دارد و آن ولیّ صد در صد مواظب او است و منافعش را جلب می کند و خطرات را از او دفع می کند، به طور قطع به او اعتماد می کند.
امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: اطمینان به این مسأله که استجابت دعاها تنها از سوی پروردگار صورت می پذیرد و تا خواست او وجود نداشته باشد هیچ واسطه ای توان اجابت دعا را نخواهد داشت، سبب تحصیل توکل می شود.
استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به آیه صد و هشتاد و ششم سوره بقره که می فرماید«وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُوا لِی وَلْیُؤْمِنُوا بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ» ابراز کرد: این آیه در ضمن آیات مربوط به ماه مبارک رمضان آورده شده است و این مسأله دلیل دارد؛ در طول دوره سال خداوند دعاها را اجابت می کند ولی در ماه مبارک رمضان یک مهمانی به صورت ویژه صورت می پذیرد؛ یکی از نمایه های مهمانی خداوند در ماه مبارک رمضان در غل و زنجیر قرار گرفتن شیطان است به همین سبب آمار جرم و جنایت در ماه مبارک رمضان به شدت کاهش پیدا می کند.
وی با بیان این که 7 تأکید در آیه صد و هشتاد و ششم سوره بقره، نشانه محبت خاص خداوند به بندگانش است، افزود: تأکیدات زیادی در این آیه وجود دارد که نشان می دهد خداوند علاقه زیادی نسبت به بندگانش دارد و این که خداوند 7 مرتبه نام خودش را آورده است برای نمایان کردن این محبت است.
افزایش اقتدار جمهوری اسلامی دشمنی ها را شدیدتر کرده است
آیت الله مهدوی در ادامه با اشاره به اهمیت لیالی قدر، تشریح کرد: باید شاکر خداوند باشیم که درک این شب ها را برای ما مقدر کرده بود به همین سبب وظیفه داریم هم خیر ببریم و هم خیر برسانیم؛ خیلی افراد گرفتار هستند و نیاز به دعا دارند؛ امام زمان(عج) نیز غصه های زیادی در دلشان است چرا که غصه های ایشان غصه های دلِ کلّ شیعیان است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هر چه می گذرد بر اقتدار نظام جمهوری اسلامی افزوده می شود، ابراز کرد: نظام در شرایط حساسی قرار دارد و موظف هستیم با نفرین کردن دشمنان اسلام سبب شویم آن ها دست از جنایت بکشند.
شب قدر شب تمسک به ثقلین است
امام جمعه موقت اصفهان با تشریح معنای قدر، بیان داشت: قدر در یک معنا به معنای منزلت است و در معنای دیگر به معنای ظرفی است که تقدیرات در آن معین می شود؛ روایتی داریم که امام معصوم(ع) در آن می فرمایند بعد از شب قدر سال نو شروع می شود.
استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که شب قدر شب تمسک به ثقلین است، افزود: با وجود این که پیامبر(ص) توصیه کرده اند در طول عمر به ثقلین متمسک شویم ولی در شب قدر بر سر گرفتن قرآن و صدا زدن هر کدام از ائمه(ع) این تمسک به ثقلین ظهور و بروز پیدا می کند.
وی خاطرنشان کرد: سی سال قبل از ضربت خوردن امیر مؤمنان(ع)، پیامبر(ص) بر فراز منبر خطاب به ایشان فرمودند، زمانی فرا می رسد که در این ماه تو را به شهادت می رسانند و تو چگونه بر آن صبر خواهی کرد، امیر مؤمنان(ع) عرضه داشتند این گونه که شما فرمودید، بشارت است و نیازی به صبر ندارد بلکه باید شاکر باشیم.
آیت الله مهدوی با بیان بخشی فضائل امیرمؤمنان(ع) از زبان خودِ ایشان، تبیین کرد: امیرمؤمنان(ع) می فرمایند، آن هایی که حدیث نویس هستند می دانند که من در تمام فضائلی که سحابی پیامبر(ص) داشتند شریک هستم ولی 70 فضیلت دارم که هیچ کس در آن ها با من شریک نیست، روای خطاب به امیر مؤمنان(ع) عرضه داشت، این فضائل را بیان کنید و ایشان شروع کردند و فضائلشان را بیان فرمودند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بیان هر فضیلت از امیرمؤمنان(ع) از یک ختم قرآن بالاتر است، گفت: امیرمؤمنان(ع) هیچ علاقه به مطرح شدن نداشته اند و دلیلشان برای بیان فضائلشان برای معرفت دادن به افراد بوده است./867/۲۰۱/ب۲