۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۰۵۳۳۷
امام جمعه تبریز تأکید کرد؛

بهره گیری از شیوه های نو در برنامه های فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر بهره گیری از شیوه های نو در مباحث فرهنگی، گفت: امروز رویکرد سنتی در مباحث فرهنگی کارگشا نیست، بنابراین لازم است از شیوه های به روز فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و برنامه نفوذ دشمن استفاده کرد.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آئین بازدید از فعالیت های فرهنگی و مذهبی شهرداری تبریز در ایام رمضان با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی، اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی در شرایط کنونی اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی که عرصه جنگ نرم و فرهنگی است، فعالیت‌های فرهنگی باید مورد توجه جدی مسؤولان و نهادهای فرهنگی باشد، ادامه داد: جنگ نرم جنگی دشوار و حساس است و از جنگ نظامی داری سختی بیشتری است که نیازمند توجه فرهنگی با شیوه های جدید است.

امام جمعه تبریز با تجلیل از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تبریز با محوریت روحانیت و علما، خاطرنشان کرد: اقدام شهرداری تبریز در برپایی جلسات معرفت با حضور روحانیت و خادمان فرهنگی در نقاط مختلف شهر فعالیتی تأثیر گذار و معنوی است و لازم است این برنامه‌های تداوم یابد.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تبریز و حضور پررنگ در عرصه فرهنگی مذهبی شهر، ادامه داد: برپایی جلسات معرفتی با محوریت روحانیت در نقاط مختلف شهر و پاسخ گویی به سؤالات و شبهات مردم یک حرکت مهم و ارزشمند است و اشتیاق به حضور در این جلسات را افزایش می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه حضور روحانیت و برپایی این جلسات در قالب خیمه های معرفت و با محوریت روحانیت بر جذابیت و بار معنوی آن افزوده است، گفت: برای افزایش تأثیرگذاری برنامه های فرهنگی، روحانیت و حوزه‌های علمیه می تواند حضوری فعال داشته باشند.

وی با تأکید بر بهره گیری از شیوه های نو در مباحث فرهنگی، افزود: امروز رویکرد سنتی در مباحث فرهنگی کار گشا نیست، بنابراین لازم است از شیوه های به روز فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و برنامه نفوذ دشمن استفاده کرد تا بتوان دشمن را در این عرصه نیز زمین گیر کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ویژگی بارز فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تبریز و روحانیت را در این برنامه‌ها بهره گیری از شیوه های نو و جذاب دانست و گفت: در این جلسات معرفتی بهره گیری از ابتکارات جدید در جلب و جذب نسل جوان قابل توجه بود./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات