۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۰۵۷۳۲
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

رعایت اخلاق از سوی گروه‌های سیاسی به وحدت جامعه کمک می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین تاکندی گفت: رعایت اخلاق از سوی مردم و مسؤولان به ویژه گروه های سیاسی به وحدت جامعه و دوری از تفرقه کمک می کند و همه باید به آن ملزم باشند.
حجت الاسلام والمسلمین تاکندی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی تاکندی نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در نشست منتخبین فعالان اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، هنری، ورزشی با استاندار قزوین با اشاره به حدیثی از امیرمومنان(ع) گفت: خداوند به حضرت موسی چند توصیه کرد از جمله این که کسانی که پر از عیب و ایراد هستند نمی‌توانند به دیگران ایراد بگیرند و نقاط ضعف آنها را بیان کنند، نخست باید سیاهی خودت را برطرف کنی و سپس از اشکال و نقص و ایراد دیگران حرف بزنید.

وی در ادامه افزود: آموزه‌های دینی ما به قدری غنی است که اگر به آنها استناد و توجه کنیم می‌توانیم مسیر درست زندگی را پیدا کنیم و هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

نماینده سابق استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در احادیث در خصوص نزدیک شدن به خدا توصیه هایی شده که عمل به آنها می تواند به سعادت دنیا و آخرت انسانها منجر شود.

حجت الاسلام والمسلمین تاکندی در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که فردی ایراد و نقص و عیبی دارد نمی‌تواند به دیگران ایراد بگیرد و باید آینه را جلوی خودمان بگیریم و اگر سیاهی و لکی در خود ندیدیم به دیگران ایراد بگیریم.

وی ابراز کرد: خداوند می‌فرماید تا زمانی که ذخیره الهی وجود دارد شایسته نیست انسان دست نیاز به دیگران دراز کند زیرا هر آنچه بخواهید خداوند قادر است آن را تامین کند.

حجت الاسلام والمسلمین تاکندی اظهار کرد: خداوند به حضرت موسی(ع) وحی کرد هرگز به انسان‌ها دست نیاز دراز نکند بلکه همه نیازهایش را از معبود مطالبه کند و ما هم باید اینگونه باشیم و هرگاه نیازمند شدیم از خدا طلب گشایش و مغفرت و حل مشکلات را داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تا شیطان زنده است انسان باید از او بترسد تصریح کرد: شیطان همیشه در کمین است تا انسان را وسوسه و از مسیر اصلی منحرف کند و در این زمینه هم باید به خدا پناه برد تا از شر شیطان در امان ماند.

نماینده سابق قزوین درمجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: حکومت جهان با خداست و به پیامبران و اولیا و مردم توصیه شده همواره تابع حکومت الهی باشند تا سعادتمند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین تاکندی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمان انتخابات متاسفانه برخی از دایره اخلاق خارج شدند و با تهمت تلاش کردند به شخصیت رییس جمهور کشورمان آسیب بزنند که این کار زیبنده نبود.

وی در ادامه اضافه کرد: متاسفانه برخی تهمت‌ها مانند آنچه به دروغ در مورد بی‌بند و باری در سند ۲۰۳۰ مطرح کردند واقعا نگران کننده بود و هر کس این تهمت‌ها را زد دیگر نمی‌توان پشت وی نماز اقامه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تاکندی ابراز کرد: هرچند آقای روحانی از خیلی از تهمت ها گذشت کردند اما از تهمت دروغین که گفتند می‌خواهند بی بند و باری را در مدارس رواج دهند نخواهد گذشت و ما نباید برای گرفتن چند رای از مسیر اخلاق خارج شویم.

وی در پایان گفت: امیدواریم در شرایط کنونی همه اختلاف نظر و سلیقه را کنار بگذاریم و برای موفقیت دولت که سربلندی نظام است همت کنیم./873/۱۰۱/ب2

ارسال نظرات