۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۰۵۹۳۷
آیت الله نظری خادم الشریعه:

روز جهانی قدس از مظاهر قدرت اسلام در جهان است

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به در پیش بودن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، این روز را از مظاهر قدرت اسلام در جهان معرفی کرد.
آیت الله نظری خادم الشریعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع ساری با بیان این که معنای حکمت خیر همه جانبه است، گفت: اسلام دین جامع خیرات است و انجام دقیق احکام دینی خیر دنیا، آخرت، جمعی، فردی، جسمی و روحی را در بر داد.

وی با بیان این که همه انبیاء، اولیاء و دانشمندان ثابت کردند که جهان خدا دارد، افزود: عقل، نفس، فطرت، وجدان، قرآن و برهان همه می گوید جهان خدا دارد و در این دنیای هیچ چیز بی حساب و کتاب نیست و بر مبنای عقلی هم نمی توان پذیرفت که این دنیا بدون خالق باشد.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که قرآن تکلیف آن دسته از افرادی که ایمان و عمل صالح ندارند را مشخص کرده است، گفت: این دسته از افراد وارد زندگی دنیوی شدند، اما دست خالی دارند این دنیا را ترک می کنند و باید متوجه بود که پول، ثروت، مال و فرزند به کار انسان نخواهد آمد

وی با بیان این که اسلام، قرآن، دین، پیامبر و ائمه معصومین(ع) برای هدایت انسان ها آمده اند، افزود: این تلاش های صورت گرفته در طول تاریخ برای هدایت انسان ها در مسیر خیر و دینداری نشان از اهمیت آن موضوع دارد.

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که انسان در نخستین مرحله باید خود را بشناسد تا در مسیر دینداری و کسب تقوا قدم بگذارد، تصریح کرد: شناخت صحیح از خود و خداوند متعال می تواند بشریت را در مسیر خیرخواهی و کسب تقوای الهی قرار دهد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که متأسفانه بشریت با وجود همه تلاش های صورت گرفته از سوی پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) در جهت ادای تکلیف الهی کوتاهی کرده است، خاطرنشان کرد: مسیری که بشر در طول تاریخ در آن حرکت کرد مسیر رستگاری نبوده است.

وی عدم توجه به نماز و احکام دینی را یکی از غفلت های بزرگ بشریت در طول تاریخ برشمرد و گفت: متأسفانه علیرغم تأکیدات بسیار دین و فرستادگان الهی در خصوص اقامه نماز، اما متأسفانه شاهد کوتاهی بشر در این باره بوده ایم.

آیت الله نظری خادم الشریعه از نماز به عنوان ستون دین اسلام یاد کرد و با بیان این که غفلت بشریت از نماز خسران بسیاری به همراه خواهد داشت، افزود: متأسفانه آن طور که از جامعه شیعه انتظار می رفت به خوبی نتوانست در خصوص اقامه نماز اول وقت ادای دین کند.

استاد درس خارح فقه و اصول حوزه با بیان این که متأسفانه به تناسب جمعیت ما، حضور مردم در مساجد کمرنگ است، تصریح کرد: امت اسلامی به ویژه شیعیان باید در یک اقدامی ارزشمند این واجب الهی را با قدرت احیاء کنند.

وی با تأکید بر این که برپایی نماز اول وقت در جامعه شیعی یک ضرورت مهم و انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: هر چه برای نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز اول در کشور وقت سرمایه گذاری کنیم باز هم کم است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که کسبه و بازار باید در اقامه نماز اول وقت الگوی دیگر اقشار کشور باشند، تصریح کرد: باید زمانی که صدای اذان شنیده شد هر کاسب و بازاری با بستن درب مغازه خود به سمت مساجد حرکت کنند و این به یک الگوی فراگیر در کشور تبدیل شود.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که احیاء کردن برپایی نماز اول وقت یک فضیلت بزرگی است که باید شامل حامل همه ما شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه آن طور که شایسته بود، مسأله برپایی نماز جماعت اول وقت در جامعه دینی نهادینه نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: در یک جامعه دینی باید شاهد یک حجاب پایدار و مستمر از سوی بانوان در اماکن اجتماعی کشور باشیم.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که دل انسان با دیدن برخی بدحجابی ها در جامعه اسلامی به درد می آید، خاطرنشان کرد: در جامعه ای که اسلام ناب و احکام دینی محور همه امور است نباید شاهد برخی بدحجابی ها در کشورمان باشیم.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز عقلا و اندیشمندان جهان برای علم و اندیشه ارزش بسیاری قائل هستند، گفت: به همین دلیل امروز نهج البلاغه سند علمی، کلامی، بندگی، خداپرستی، اخلاق و آداب است.

وی با بیان این که هر چه را که بخواهیم در نهج البلاغه حضرت علی(ع) موجود است، تصریح کرد: باید از ظرفیت این گنجینه ارزشمند در جهت تعالی و سعادت جامعه اسلامی نهایت بهره برده شود.

آیت الله نظری خادم الشریعه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به در پیش بودن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روزجهانی قدس، این روز را از مظاهر قدرت اسلام در جهان معرفی کرد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، افزود: این روز فرصت بسیار ارزشمندی برای مقابله با سیاست های خصمانه جبهه استکبار در مقابله با دین و ارزش های ناب اسلامی است.

وی بر ضرورت وحدت و همبستگی امت اسلامی برای نابودی کامل صهیونیست جهانی تأکید کرد و گفت: امروز تنها راه پیروزی جبهه حق بر جبهه کفر وحدت امت اسلامی است و در این راستا روز جهانی قدس نیز تجلی وحدت امت اسلامی برای مقابله با صهیونیست ها است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که شب های پرفیض قدر، شب مناجات و رازونیاز با خدا است، ادامه داد: هر انسانی تنها خود از اعمال و رفتار خود باخبر است و می داند در برابر خداوند چه کاره است پس باید از فرصت این شب ها به خوبی بهره گیرد و با آن ارتباط قلبی و علمی خود با خدا راز و نیاز کند./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات