۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۰۶۲۶۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

روز قدس سبب انسجام بیشتر جامعه توحیدی در برابر زورگویان جهان می‌شود

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اجتماع مسلمانان در روز قدس و فریاد اتحاد و همبستگی آنها، جامعه توحیدی و اسلامی را در برابر زورگویان جهان منسجم خواهد کرد.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه استان، با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، اظهار کرد: یکی از زیباترین اقدامات در انقلاب اسلامی در راستای حکومت دینی، نام‌گذاری روز قدس در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه روز قدس نماد حمایت از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم است، افزود: در حقیقت در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان که ماه بهار قرآن است، مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس به مهم‌ترین پیام سید آیات قرآن؛ یعنی آیه‌الکرسی که می‌فرماید: «فَمَنْ یکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقی لاَ انْفِصامَ لَها» لبیک گفته و عملاً به این پیام قرآنی جامه عمل می‌پوشانند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: در روز قدس مردم مسلمان جهان در مسیر اقتدا به ولایت ائمه معصومین (ع) و در اجابت ولی امر مسلمین جهان حق‌خواهی و مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران را فریاد می‌زنند؛ چنان‌که امیر مؤمنان در خطبه 136 نهج‌البلاغه به خداوند سوگند یاد می‌کند و می‌فرماید: «وَ ایمُ اللَّهِ لَأُنْصِفَنَّ الْمَظْلُومَ مِنْ ظَالِمِهِ وَ لَأَقُودَنَّ الظَّالِمَ بِخِزَامَتِهِ حَتَّی أُورِدَهُ مَنْهَلَ الْحَقِّ وَ إِنْ کانَ کارِهاً»؛ سوگند به خدا حق مظلوم را از ظالمش می‌ستانم، افسار ستمکار را می‌گیرم و او را تا چشمه‌سار حق می‌کشم اگرچه او نخواهد.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: امروزه آنچه را که شاهد هستیم ظلم و زیاده‌خواهی عده‌ای است که اصول انسانیت را زیر پا گذاشته‌اند و با افروختن آتش جنگ هر روز در اقصی نقاط عالم فتنه‌ای به پا می‌کنند.

وی اضافه کرد: گاه جوانانی را در فلسطین به خاک و خون می‌کشند و از نماز گزاردن در قبله‌گاه اول مسلمین ممانعت می‌کنند و گاه با توسعه شهرک‌نشینی حقوق عده‌ای را پایمال می‌کنند و در گوشه‌ای دیگر با تاراج بردن عقل و ایمان سران کشورهای مرتجع سبب یورش آن‌ها به زنان و کودکان مظلوم یمن می‌شوند و فقر و بیماری و دربه‌دری را به آنها تحمیل می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: این دشمنان گاه با ایجاد تفرقه و راه انداختن جنگ‌های قومیتی و مذهبی جوانان و سرمایه‌های مادی و معنوی کشورهای مسلمان را در عراق و سوریه و بحرین و دیگر نقاط جهان به یغما می‌برند و جنگ و خونریزی و صحنه‌های دل‌خراش غم‌افزا را برای جامعه اسلام به ارمغان می‌آورند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: همه این تلاش‌های چندگانه برای همراه کردن افکار عمومی مسلمانان با اهداف استعماری و استکباری است؛ ازاین‌رو اجتماع مسلمانان در روز قدس و فریاد اتحاد و همبستگی آنها، جامعه توحیدی و اسلامی را در برابر زورگویان جهان منسجم خواهد کرد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات