۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۰۶۳۹۵
امام جمعه بابل:

امیرمؤمنان دشمن ویژه خواری، رانت و حقوق های نجومی مدیران بود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: امیرمؤمنان(ع) دشمن سرسخت ویژه خواری، رانت و حقوق های نجومی مدیران و خواص در جامعه اسلامی بود.
امام جمعه بابل در جمع مدیران ادارات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در جمع جوانان شهرستان بابل در مسجد خاتم الانبیا(ص) با بررسی جامعه دوران حکومت، امیرمؤمنان(ع)، گفت: امام علی(ع) بنا به گواهان و تاریخ نگارانی که زندگانی آن حضرت را دنبال کرده اند، در اثر شدت پیگیری عدالت برای جامعه به شهادت رسید.

وی افزود: تغییر ذائقه مردم و خو گرفتن با مظاهر فساد و عدم مقابله با آن یکی از جدی ترین مشکلات دوران حکومت امیرمؤمنان(ع) بود که حتی تحمل عدالت آن حضرت برای برخی از آن ها به شدت سخت بود.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل توجه نخبگان و فرهیختگان جامعه را برای هوشیاری و مقابله با آسیب های فرهنگی مهم عنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه فرهنگ مردم دوران امام علی(ع) چنان دستخوش انحراف شد که نه تنها مجذوب محبت و عدالت آن حضرت(ع) نشدند بلکه به مقابله و جنگ در مقابل امیرمؤمنان(ع) برخواستند.

وی بر درس گرفتن از تاریخ صدر اسلام تأکید کرد و ادامه داد: زندگی مردم دوران حکومت امام علی(ع) درس بزرگی برای جامعه امروز ما است زیرا ممکن است در صورت عدم تحمل عدالت، برخی از آحاد جامعه در مقابل ولی جامعه اسلامی بایستند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی پایه و اساس شکل گیری جهان آفرینش و ادامه حیات را براساس عدل ذاتی بیان و تصریح کرد: خدای متعال همه مؤمنان را به عدل فرمان می دهد تا اینکه هم طعم عدل را بچشند و خود نیز برای استقرار عدالت و داد تلاش کنند.

وی با تأکید بر این مطلب که امام علی(ع) اجرای عدالت را در ابتدا از زندگی شخصی خود آغاز کرد، گفت: امیرمؤمنان(ع) به شدت عدالت را در زندگی خود رعایت کرد و ذره ای گناه در زندگی آن حضرت(ع) محقق نشده است.

امام جمعه بابل با بیان دیدگاه اسلام در مورد معنای عدالت، افزود: انجام گناه ظلمی آشکار است که در نقطه مقابل عدل قرار می گیرد.

تولیت مدرسه علمیه صدر بابل رفتار امام علی(ع) با قاتلش را یک رفتار توأم با عدل و نمونه برجسته اخلاق گرایی دانست و تأکید کرد: امیرمؤمنان(ع) به گواه مورخان هیچگاه حاضر نشد کوچکترین ظلمی حتی در رفتار شخصی اش نسبت به افرادی که با او دشمنی ورزیده اند، داشته باشد.

وی یکی از برجستگی های عدالت علوی را در تقسیم بیت المال و حقوق آحاد افراد جامعه بیان و خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) دشمن سرسخت ویژه خواری، رانت و حقوق های نجومی مدیران و خواص در جامعه اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این مطلب که امیرمؤمنان(ع) با فساد اقتصادی در جامعه برخوردی جدی داشت، گفت: آلوده شدن خواصی مانند طلحه و زبیر با آن عقبه مبارزاتی و انقلابی گری به فساد اقتصادی، اشرافی گری و حقوق های نجومی آنان را در زمره نخستین مخالفان و دشمنان عدالت امیرمؤمنان(ع) قرار داد.

وی افزود: در اجرای احکام الهی وجود مبارک امام علی(ع) ذره ای تفاوت بین فرزندان خود و افراد دیگر قائل نبود.

امام جمعه بابل معنای حکومت را از نگاه امیرمؤمنان(ع) ادای حق بیان کرد و اظهار داشت: عدالت در حکومت علوی به معنای اقامه حق و برطرف کردن باطل در جامعه است./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات