۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۵۰۶۴۲۳
حجت‌الاسلام پناهیان:

شادی مؤمنان در باورِ رسیدن به نشاط حقیقی است

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: باور رسیدن به نشاط و شادی عمیق عاملی است که مؤمنان و عاشقان خداوند را مقابل هیچ رنج و مصیبت دنیوی دچار غم و اندوه نمی‌کند.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه دوشنبه 29 خرداد در مراسمی به مناسبت ماه مبارک رمضان که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: بسیاری از اوقات شادی و نشاط دنیوی به انسان‌ها آموزش داده می‌شود اما شادی به معنای واقعی آموزش دادنی نیست.

وی افزود: زمانی که انسان به شادی واقعی یعنی همان حال خوش معنوی برسد شادی‌های سطحی و کاذب دنیا برای او ارزش چندان ندارد.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه شادی واقعی به انسان قدرت مقاومت، تفکر و تمرکز، بصیرت و تحلیل می‌دهد، عنوان کرد: شادی واقعی در حال خوش و نشاط معنوی به دست می‌آید.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بسیاری از مظاهر شادی‌های دنیوی بیهوده در جوامع فرهنگ‌سازی شده است، گفت: برای رسیدن به نشاط واقعی باید از شادی و نشاط‌های کاذب دنیوی گذر کرد.

وی افزود: اسلام با شادی‌های سطحی کاری ندارد اما زمانی که به ضرر انسان باشد آن را ممنوع می‌کند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه رسیدن به شادی‌ و نشاط واقعی به زحمت و صبر نیاز دارد و این فلسفه سختی‌های دین است، اظهار داشت: انسان‌های مومن در دل شاد بوده و غم‌ها را در خود نابود کردند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: تحمل سختی با باور رسیدن به شادی عمیق بسیار راحت و حتی شیرین خواهد بود به همین دلیل مومنان و عاشقان خداوند مقابل هیچ رنج و مصیبت دنیوی دچار غم و اندوه نمی‌شوند.

وی ابراز کرد: از لحظاتی که مومن بسیار شاد می‌شود هنگام جان دادن است چراکه آن زمان در اوج شادی و سرور قرار می‌گیرد، زمانیکه از دنیا می‌رود از خداوند درخواست دارد که برگردد و این شادی و لذت را به دیگران خبر دهد./۸۰۷/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات