۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۰۶۷۰۸
همرزم شهید چمران:

چمران اسوه ای است که تکرار نمی شود

کاردار سابق سفارت جمهوری اسلامی ایران گفت: شهید چمران عزادار نمی خواهد بلکه هوادار و تکثیر الگوی خودش را خواهان است که به شدن می اندیشد و مذهب را مسیر می داند.
چمران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد مهدی امیر کمالی، کاردار سابق سفارت جمهوری اسلامی ایران در همایش گرامیداشت شهادت شهید مصطفی چمران که به مناسبت 31 خرداد سالروز بسیج اساتید شامگاه سه شنبه 30 خرداد در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: چمران عارفی تکنولوژیست هم بود.

نماینده بنیاد شهید دکتر چمران با بیان اینکه برای بسیاری از کسانی که چمران را شناخته بودند، حداقل های شناخت از این مرد، تأثیرهای حداکثری را داشت، اظهارکرد: چمران توانمندی بی نظیری در مدیریت منابع انسانی داشت.

صاحبنظر و تحلیلگر امور غرب آسیا افزود: چمران دارای قدرت باورنکردنی بود که با قطع شدن حیات ظاهری همچنان بر بسیاری از عوامل این دنیا حکومت می کند و اندیشه و منش و روش او موثر است.

عضو پیشین جنبش امل لبنان با بیان اینکه چمران دارای مقام توحیدی و ولایی است، تصریح کرد: در واقع چمران، سردار خوبی ها، مرد فداکار، مردی برای همه فصول و اسوه ای است که تکرار نمی شود.

وی در ادامه بیان صفات  فردی، اجتماعی، سیاسی و مبارزاتی شهد چمران گفت: این اسوه مبارزه عزادار نمی خواهد بلکه هوادار و تکثیر الگوی خودش را خواهان است که به شدن می اندیشد و مذهب را مسیر می داند.

کاردار سابق سفارت جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهید چمران فقر را سازنده تر از ثروت می دانست، تصریح کرد: این اسوه، مذهب را پوسته کار خودش نمی دانست و به همین دلیل است که چمران تکرار و باز تولید می خواهد.

وی در ادامه با طرح این پرسش ها که دانشگاه ها چرا چمران خروجی نمی دهد، گفت: در واقع چمران یک اندیشه بود و به همین دلیل با شهادتش نمی توان او را پایان یافته فرض کرد.

صاحبنظر و تحلیلگر امور غرب آسیا با بیان اینکه امروز مربیان و اساتید برای معرفی نمونه الگوی اخلاقی، با ضعف شخصیت ها مواجه هستند، تصریح کرد: از آنجا که کمتر کسی است که در همه صفات کمال در اوج باشد ولی با این وجود چمران همان الگو است که در گذشته ها و خاطره ها نمی ماند و برای آینده هم می توان از او الگو گرفت./۹۳۴/۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات