۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۰۷۰۵۸
مدیر حوزه های علمیه:

حضور در راهپیمایی روز قدس نشان از همبستگی امت اسلام است

آیت‌الله اعرافی گفت: حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی روز قدس نشان از همبستگی امت اسلام و مقابله با تروریسم تکفیری است که آلت دست آمریکا بوده و وظیفه ما است که این روز را گرامی بداریم.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در حاشیه درس تفسیر حضرت آیت الله سبحانی، اظهار داشت: وظیفه ما است که نهایت امتنان و سپاس خود را تقدیم حضرت آیت الله سبحانی کنیم به خاطر الطافی که دارند و خورشید پرفروغ و منشأ خیر و برکت برای حوزه ها هستند و قریب ده سال است که هر ساله در ماه مبارک رمضان در این مدرسه علمیه به درس تفسیر می پردازند.

وی گفت: ما هستیم و قرآن و آن احادیث معتبری که طبق نقل ها فرموده اند هر آنچه وجود دارد در این صحیفه آسمانی جمع شده است؛ اولیا فرموده اند که حدیث و سنت تفسیری از آیات ظاهر و بطون قرآن و همه آیات در این صحیفه آسمانی جمع شده است، کتابی که بر تمام کتب آسمانی مهیمن و تبیان و تفسیر حقایق تشریعی است و دربردارنده همه حقایق عالم تکوین و هستی بوده و جلوه گر همه اسما خدا است.

حوزه علمیه پس از انقلاب اسلامی در 20 محور در زمینه قرآن رو به پیشرفت است

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که حوزه باید قرآن و احادیث را به جهان عرضه کند، تصریح کرد: حوزه علمیه و جامعه المصطفی در برابر این کتاب بزرگ قرار دارند و ما این کتاب را به همراه احادیث باید به جهان عرضه کنیم؛ پس از انقلاب اسلامی در حوزه، قرآن و مسائل آموزشی، رشته ها، تحقیقات، مجلات، کتاب ها، تفسیر های ترتیبی و موضوعی، ترجمه های گوناگون و رشته های متنوع و گرایش های و مراکز مختلف قرآنی در 20 محور رو به پیشرفت بودیم و المصطفی افتخار دارد که اهتمام به قرآن سر لوحه کارش قرار دارد.

وی به لزوم ترجمه قرآن به هزار زبان و گویش بین المللی اشاره کرد و  افزود: باید عذر تقصیر بیاوریم که کم کار کرده ایم و قرآن باید در سراسر جان و روح و برنامه های ما تجلی پیدا کند. در ترجمه قرآن هنوز بیش از 100 زبان نداریم و المصطفی و مترجمان زبردست باید قرآن را به هزار زبان و گویش بین المللی ترجمه کنند و ترجمه های گویا به ده ها زبان ارائه دهیم و پرچم قرآن را در جهان برافراشته کنیم و اینها آفاق بزرگی بوده که بر شما است.

آیت الله اعرافی درباره عید سعید فطر اظهار داشت: عید در منطق اسلام خوشحالی است اما نه از قبیل نو شدن های مادی صرف، بلکه عید فطر در پایان یک دوره عبودیت و بندگی خدا است و کسانی که در این دوره عبودیت، مراحل سلوک و قله های معنویت را طی کرده اند، به عید می رسند.

باطن ملکوتی عید فطر برای فاتحان صیام و قیام است

وی گفت: عید فطر یک شکل ظاهری تقویمی دارد اما یک باطن ملکوتی و غیبی نیز دارد که برای فاتحان صیام و قیام است؛ اگر این قله ها را در نوردیده و سحرگاهان به نور ابوحمزه ثمالی روشن شده و تهیذیب نفس کردیم و وظیفه شناس شدیم، آن وقت برای ما عید است.

رییس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به روز قدس تصریح کرد: روز قدس همانطور که رهبری و مراجع گفته اند، حمایت از مظلوم با قطع نظر از مذهب است؛ مظلوم ترین ملت ها ملتی است که بیش از 80 سال می باشد که کشورشان به غارت رفته و بر ما است که از مظلوم دفاع کنیم.

فلسطین نمادی از مظلومیت همه عالم اسلام است

وی افزود: فلسطین نمادی از مظلومیت همه عالم اسلام است؛ نمی بینیم که عالم اسلام چگونه دچار دزدی از سوی مستکبران عالم است؟ دفاع از فلسطین دفاع از اسلام است و منطق انقلاب اسلامی، حوزه، امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر وحدت اسلام و مسلمین است.

آیت الله اعرافی در پایان مردم را به حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت و خاطرنشان کرد: حضور شکوهمند در راهپیمایی فردا نشان از همبستگی امت اسلام و مقابله با تروریسم تکفیری است که آلت دست آمریکا بوده و وظیفه ما است که این روز را گرامی بداریم و از منطق اسلام، اهل بیت(ع) و وحدت و پرهیز از تکفیر پیروی کنیم./822/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات