۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۰۸۴۹۰
امام جمعه ماهشهر:

وظیفه اصلی و اولویت زن تربیت فرزند برای جامعه است

حجت الاسلام غبیشاوی گفت: در برخی از مشاغل مانند تعلیم و تربیت، مراکز درمانی، آموزش و پرورش و آموزش عالی لازم است که زنان فعالیت داشته باشند اما دلیل نمی شود که وظیفه اصلی آنان که تربیت فرزندان است را بی اهمیت جلوه دهند.
بانوان

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه شهرستان ماهشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز درباره جایگاه زن در خانواده اظهار داشت: نقش زن در جامعه و خانواده را دین مبین اسلام ترسیم کرده است، بخش مهم و اولویت دار در وظیفه زنان تربیت فرزند برای جامعه است.

امام جمعه ماهشهر افزود: مقام معظم رهبری و بزرگان دین به صورت مداوم تاکید خاصی بر وظیفه زن در تربیت فرزندان در خانواده و جامعه، دارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ماهشهر ادامه داد: زن نباید نقش خود و وظیفه اصلی خودش که تربیت فرزندان است را کوچک کند و به این نقش مهم در خانواده اهمیت دهد چون این وظیفه بسیار مقدس به شمار می رود.

حجت الاسلام غبیشاوی با تشریح فعالیت های زن در جامعه و دیدگاه اسلام به آن خاطرنشان کرد: در برخی از مشاغل مانند تعلیم و تربیت، مراکز درمانی، آموزش  و پرورش و آموزش عالی لازم است که زنان فعالیت داشته باشند اما دلیلی نمی شود که وظیفه اصلی آنان که تربیت فرزندان است را بی اهمیت جلوه دهند.

وی درباره نگاه مادی گرایان به زن ابراز داشت: نگاه مادی گرایان دقیقا برعکس دیدگاه اسلام است چون زن را به دید ابزار می بینند و برای اهداف شهوتی، اقتصادی و تجاری از آن استفاده و یا سوءاستفاده می کنند درحالی که ادعا می کنند حقوق زن را رعایت کرده اند.

امام جمعه ماهشهر در پایان گفت: در برخی از مشاغل حضور زن لزومی ندارد و این پیامدهای مهم بیکاری مردان، افزایش سن ازدواج و ناهنجاری های رفتاری و اجتماعی را در پی خواهد داشت./9453/ت۳۰۲/ج۱

 

 

ارسال نظرات