۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۰۸۷۱۱
دانیال کوالیک:

حمله آمریکا به عراق، سوریه و لبنان برای تضعیف ایران است

استاد حقوق بشر بین المللی گفت: امروز حمله آمریکا به عراق، سوریه و لبنان برای تضعیف ایران است، با همین هدف گروه های تندرو و اسلام ستیز منطقه را تقویت می کند.
حقوق بشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دانیال کوالیک استاد حقوق بشر بین المللی در دانشکده حقوق دانشگاه سن پترزبورگ، امروز در کنفرانس بین المللی ایالات متحده حقوق بشر و گفتمان سلطه که در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: با تهاجم نظامی آمریکا به عراق این سوال مطرح شد که آیا هدف بوش ملت سازی در عراق است؟
وی افزود: واقعیت این است که آمریکا قصد ندارد در خاورمیانه یا هر جای دیگری بر ایجاد ملتی مقتدر نقش داشته باشد، بلکه هدف او تخریب و نابودی استقلال کشورهای مستقل است.
کوالیک با اشاره به اینکه ما حدود 50درصد ثروت جهان را در اختیار داریم در حالی که 6 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهیم، عنوان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا توانست کنترل بخشی نامتناسب و غیرقابل توجیه از منابع جهان را در اختیار گیرد، بنابراین امروز با وجود داشتن 5 درصد جمعیت جهان 25 درصد از منابع آن را مصرف می کند.
استاد حقوق بشر بین المللی در دانشکده حقوق دانشگاه سن پترزبورگ افزود: آمریکا صرفا با تضعیف قابلیت حیات کشورهای مستقل و توانایی آنها در دفاع از منابع خود در قبال دست یابی بیگانگان قادر بوده به این شاهکار دست یابد شیوه ای که به لحاظ اخلاقی زشت بوه و و در بسیاری موارد تلفات فراوان داشته است.
وی بیان داشت: همدستی آمریکا با نیروهای جهادی در لیبی برای نابودی کشوری بود که  از استقلال سایر کشورها حمایت کرده و دارای ثروت فراوان بود اما با نابودی معمر قذافی امروز مردم این کشور نمی توانند از ثروت خود استفاده کنند.
کوالیک گفت: امروز حمله آمریکا به عراق، سوریه و لبنان برای تضعیف ایران است، با همین هدف گروه های تندرو و اسلام ستیز منطقه را تقویت می کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان یک غربی و یک آمریکایی می گویم که من مخالف چنین اقدامی علیه ایران هستم و برای مقابله با این تراژدی هر آنچه در توان دارم به کار خواهم گرفت./
۸۰۷/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات