۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۰۹۳۸۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اصلاح معنوی و اجتماعی بزرگ‌ترین خدمت به زندانیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت اصلاح رفتاری، معنوی و اجتماعی در محبوسان، گفت: در واقع ارتقای معنوی و بهبود رفتار فردی و اجتماعی بزرگ‌ترین خدمت به زندانیان است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، اظهار کرد: زندان اسم بدی دارد؛ اما اگر مدیران آن با هوشیاری و مدیریت صحیح و آگاهانه امور فرهنگی و معنوی را پیگیری کنند، زندان می‌تواند به آموزشگاه و دانشگاهی بسیار مطلوب تبدیل شود.

وی با بیان اینکه اصلاح زندانیان در واقع اصلاح جامعه است، ادامه داد: اگر کسی تخلف می‌کند مطمئناً بیمار است و باید درمان و اصلاح شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه هر انسانی در حوزه کاری و حیطه فردی و خانوادگی خود می‌تواند اصلاح گری کند، تصریح کرد: در این زمینه اگر زندانیان از ناهنجاری‌ها به سمت هنجارها و پویا شدن سوق داده شوند بزرگ‌ترین خدمت را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت اصلاح رفتاری، معنوی و اجتماعی در محبوسان، افزود: در واقع ارتقای معنوی و بهبود رفتار فردی و اجتماعی بزرگ‌ترین خدمت به زندانیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: مدیریت متمرکز و مشرف بودن بر امور جاری در زندان‌ها بهترین موقعیت برای ارتقای سلامت جسمی و روحی زندانیان است.

وی با بیان اینکه شاغلین و دست‌اندرکاران این مجموعه در واقع در حال عبادت هستند، افزود: پیامبر(ص) فرمودند: دو چیز است که دارای قیمت بسیار بالایی است؛ ایمان و خدمت به خلق و خدمت هم انواع مختلفی دارد و می‌تواند خدمت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و غیره باشد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مرکز رسیدگی به امور زندانیان فرصت بسیار خوبی برای خدمت به انسان‌های دربند است، اضافه کرد: باید کاری کنیم تا زندانیان بعد از اتمام دوران حبس با دستی پر از معنویت و مهارت به جامعه خانواده و جامعه برگردند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات