۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۱۰۱۰۲
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی:

طلاب و روحانیت در راستای رسالت مهم خود حرکت کنند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی الگوگیری از علما و بزرگان در ترویج دین را ضروری دانست و گفت: طلاب و روحانیت باید در راستای رسالت مهم خود حرکت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی در دیدار حجت الاسلام دسمی، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله تهران و هیأت همراه با بیان این که طلاب و روحانیت باید در راستای رسالت مهم خود حرکت کنند، گفت: باید ببینیم در برابر این رسالت و مسؤولیت چقدر کار کرده و قدم برداشته ایم.

وی استفاده از رسانه را فرصت خوبی برای انجام رسالت طلبگی دانست و افزود: البته فرصت های خوبی در این راستا به دست آمده است، اما متأسفانه استفاده های لازم و صحیح انجام نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی الگوگیری از علما و بزرگان در ترویج دین را ضروری دانست و بیان داشت: این وظیفه طلاب و روحانیت است که رسالت خود را شناخته و به آن عمل کنند، چون علما و مرجعیت حافظ دین بوده و در بزنگاه ها آثار مثبت خود را نشان داده اند.

وی ادامه داد: رسالت ما این است که امروز در زمینه رسانه کار کرده و از تکنیک روز استفاده کنیم؛ چرا نباید از امکانات روز برای مقابله با دشمن استفاده کرد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با ابراز نگرانی از برخی اخبار و برنامه های اجرا شده در مدارس و در بین دانش آموزان، گفت: باید فرزندان خود را در شرایط فعلی بیمه کنیم تا در تیررس هجمه های دشمن نباشند.

وی با تأکید بر این که برای عدم آسیب‌پذیری جامعه باید چاره اندیشی شود، اظهار داشت: متأسفانه همواره شعاری با مسائل برخورد کرده و با شعار دل خود را خوش می کنیم در حالی که باید به ‌گونه ای حرکت کنیم که مقابله با دشمن باشد اما محکوم نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی استفاده از فرصت ها را ضروری دانست و با بیان این که باید انتقادپذیر باشیم، افزود: جمهوری اسلامی با قدرت و عظمت بسیاری که دارد باید از فرصت ها نهایت بهره را ببرد.

وی با اشاره به این که براساس فرهنگ اهل بیت(ع) دعوت به حق باید با کار باشد نه صرف حرف و شعار، تصریح کرد: اروپا و کشورهای خارجی تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند اما دولت های غربی به گونه ای وانمود کردند که مشکلات جهان مربوط به مسلمانان است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در پایان گفت: باید برای شناسایی مشکلات و رفع آن ها به صورت برنامه ریزی شده و سیستماتیک عمل کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم./1323/202/ب2

ارسال نظرات