۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۵۱۰۷۹۰
معاون روابط عمومی و امور بین الملل آستان حضرت عبدالعظیم حسنی:

تخصیص بودجه های قرآنی فراز و نشیب های زیادی داشته است

سلیمی با اشاره به اینكه در این سالها تخصیص بودجه قرآنی با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده است، گفت: امیدواریم دولت و مجلس پیگیر مطالبات جامعه قرآنی باشند و با این تخصیص اعتبار موانع توسعه فرهنگ قرآنی را از سر راه بردارند.
عباس سلیمی پیشکسوت قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس سلیمی معاون روابط عمومی و امور بین الملل آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در مراسم رونمایی از محصولات سازمان دارالقرآن كه ظهر امروز در سازمان دارالقرآن كریم برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، اظهار داشت: زیارت شاه عبدالعظیم الحسنی(ع) تنها زیارتی است كه ثواب زیارت امام حسین(ع) را دارد، آنچه شان این امامزاده را بالا برده است موضوع ولایتمداری است، این شخصیت بزرگوار به نوعی كربلای ایران و به تعبیر رهبری قبله تهران است.

وی ادامه داد: در راستای مفاهیمی چون صلح، آزادی، عدالت، حقوق بشر، اقتصاد و سیاست ظلم زیادی رخ  داده است، البته این ظلم در اثر نگاه فردی هركدام به این موضوع است، ما در ابتدا انقلاب شاهد برپایی جلسات متعدد قرآنی بودیم ولی دیگه این اتفاق را شاهد نیستیم، البته این آثار منفی به خاطر اشتباه در نگرش است.

سلیمی تاكید كرد: برای اینكه بتوان آثار منفی اشتباه در نگرش را از بین ببرد نیازمند هادی و شاخص هستیم، این دو مورد در قرآن كریم كتاب زندگی و سعادت آماده است، در سوره مباركه جاثیه آمده است كه قرآن هدایت است، بنابراین قرآن زمانی می تواند راه گشا باشد كه شاخص ما در زندگی آیات و دستورات قرآنی باشد.

معاون روابط عمومی و امور بین الملل آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یادآور شد: یكی از ضروری ترین مواردی كه باید به آن توجه كرد تولید محصولات فاخر فرهنگی قرآنی است، امام علی(ع) می فرمایند: همنشینی و تعامل با قرآن فزونی در هدایت و کاستی در کوردلی دارد؛ از این رو باید ارتقاط قوی بین مردم و قرآن ایجاد كرد، زیرا با ایجاد این ارتباط مردم دچار كاستی نمی شوند، امروز قرآن ستیزان و كسانی كه در مقابل اسلام شمشیر بستند باید از سوی مسلمانان با برخورد مواجه شوند.

وی در مورد شهدا افزود: شهدا و جانبازان ما در راه خدا و اسلام از جان گذشتگی كردند، امروز سپاه پاسخی كوبنده به دشمن و داعش داد، امروز تولید آثار فرهنگی فاخر در زمینه قرآنی یكی از ابزارهای جنگ نرم است و پاسخی كوبنده به دشمنان به شمار می آید و به نوعی در سطح اقدامات سپاه به شمار می آید.

معاون روابط عمومی و امور بین الملل آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینكه تمامی متولیان امور فرهنگی باید از فعالان و هنرمندان قرآنی حمایت كنند خاطرنشان كرد: كسامی كه در عرصه قرآنی فعالیت می كنند وظایف سنگینی در مسیر حقانیت بر دوش دارند، پس باید با یك برنامه مدون به مهجوریت زدایی قرآن اقدام كرد، از این رو دشمن نمی تواند برنامه های خود را بروی ا اجرایی كند.

سلیمی در راستای بودجه قرآنی نیز گلایه كرد و اظهار داشت: در این سالها تخصیص بودجه قرآنی با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده است، در این راستا امام صادق(ع) می فرمایند"تعجب می‌کند از انسانی که درباره غذای جسم برنامه‌ریزی می‌کند اما در غذای روح برنامه ندارد"، از این رو امیدواریم دولت و مجلس پیگیر مطالبات قرآنی جامعه قرآنی باشند و با این تخصیص اعتبار موانع توسعه فرهنگ قرآنی را از سر راه بردارند.

وی با اشاره به اینكه هدف از تولید آثار هنری قرآنی نباید كسب درآمد باشد، تصریح كرد: در راه تولید آثار هنری باید معرفت، اخلاص و صداقت حرف اول را بزند، البته هنرمندان همه باید از نگاه های كلیشه ای و كپی دوری کنند، قرآن كریم امروز نیازمند خلق آثار هنری و فرهنگی است، هنرمندان ما امروز باید به سوی خلق آثاری بروند كه ما را به سوی فهم و دریافت قرآن و سبک زندگی قرآنی هدایت کند، همچنین اهمیت موضوع جذابیت در تمامی موضوعات باید در نظر گرفته شود و هنرمندان بتوانند با ایجاد جذابیت افراد را به سوی قرآن هدایت كنند.

معاون روابط عمومی و امور بین الملل آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینكه ما در ابتدا باید مسأله نیازسنجی جامعه را مدنظر قرار دهیم گفت: در جامعه ما متاسفانه قرآن خاص ماه مبارك رمضان شده است، در این ماه شاهد رونق فعالیت های قرآنی هستیم، در رمضان رادیو ترتیل راه اندازی شد و سایر برنامه های قرآنی در پارك ها و مساجد برگزار می شود، اما نكته قابل تامل این است كه پس از رمضان قرآن بایگانی می شود.

سلیمی بیان داشت: ما در ماه رمضان نمایشگاه بین المللی قرآنی داریم اما نمی توانیم یك نمایشگاه دائمی قرآن برای استفاده از محصولات فرهنگی قرآنی در طول سال ایجاد كنیم، موضوع ایجاد شهر قرآن مطرح شد اما به سرانجام نرسید، ما اگر بدانیم قرآن نیاز همیشگی ما است مساله قرآن را به عنوان یك امر جدی تلقی می كنیم.

وی در پایان گفت: سال‌ها قبل 850 هزار مترمربع از زمین های شمال تهران به عنوان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایجاد شد، مسجد آن 1200 متر است که 8500 متر آن می تواند حق جامعه قرآنی باشد تا این جامعه بتواند در طول سال در آن فعالیت کنند و محصولات فرهنگی قرآنی در دسترس مردم قرار دهند اما متأسفانه مسئولان به این امر بی‌توجه هستند. امید است که مردم بیش از پیش با قرآن انس گرفته و در راه اعتلای کلام وحی گام بردارند./202/816/ب1

ارسال نظرات