۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۱۱۳۱۲
مسؤول نمایندگی سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی:

آیت الله بافقی الگویی برای امر به معروف و نهی از منکر است

مسؤول نمایندگی سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه شهرری به میزبانی آیت‌الله بافقی افتخار می‌کند، گفت: آیت الله بافقی الگویی برای امر به معروف و نهی از منکر است.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر رضایی مسؤول نمایندگی سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، عصر 22 تیرماه در مراسم مهمان ری بزرگداشت آیت‌الله بافقی که به همت ستاد عفاف و حجاب شهرستان ری در فرهنگسرای ولای شهرری برگزار شد، گفت: هفته عفاف و حجاب به مناسبت حمله و کشتار قشون سفاک رضاخان به مسجد گوهرشاد نامگذاری شد.

وی افزود: در این روز که مردم متعرض به کشف حجاب در مسجد گوهرشاد تحصن کرده بودند مورد حمله سربازان رضاخان قرار گرفتند و هزاران نفر به شهادت رسیدند به حدی که 56 کامیون جنازه از این مکان خارج کردند.

مسؤول نمایندگی سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه آیت‌الله بافقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر بود، ابراز کرد: آیت الله بافقی مجتهد مسلم و مسؤول دفتر حضرت آیت الله بروجردی بود زمانی که متوجه شد زنان و دختران رضاخان بدون حجاب وارد حرم حضرت معصومه(س) شدند به اعتراض بر آنان برمی‌خیزند.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: هنگامی که آیت الله بافقی بستگان بی حجاب رضاخان را از حرم مطهر حضرت معصومه(س) خارج کرد خبر به گوش رضاخان می‌رسد و او به نظامیان مستقر در قم دستور می‌دهد تا وی را دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه همسر رضاخان به همراه زنان بدحجاب درصدد عادی جلوه دادن بی حجابی بودند اما با مقابله این عالم ربانی آنان به هدف خود دست نیافتند، گفت: نظامیان رضاخان به شدت آیت الله بافقی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و با دستگیر کردن وی، او را زندانی کرده و به ری تبعید می‌کنند.

مسؤول نمایندگی سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان با بیان اینکه شهرری به میزبانی این عالم ربانی افتخار می‌کند، خاطرنشان کرد: امام راحل آیت الله بافقی را الگوی مناسبی برای مردم معرفی می‌کنند./۲۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات