۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۵۱۲۵۵۰
رییس هیأت امنای مجمع قاریان قرآن مطرح کرد؛

ضعف آموزش و پرورش در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی

رییس هیأت امنای مجمع قاریان قرآن کریم با بیان این که تحقق بخشیدن نظام قرآنی در جامعه نیازمند آشنایی عموم مردم با آموزه‌های قرآنی است، عملکرد آموزش و پرورش را در این زمینه ضعیف ارزیابی کرد.
کمیجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،کمیجانی، رییس هیأت امنای مجمع قاریان قرآن کریم امروز در دیدار جمعی از اساتید و مربیان برجسته قرآن کریم با آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با بیان این که تحقق بخشیدن نظام قرآنی در جامعه نیازمند آشنایی عموم مردم با آموزه‌های قرآنی است، اظهار کرد: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانش‌پژوهان دینی باید به دنبال آموزش قرآن کریم در میان اقشار مختلف جامعه باشند چرا که تحقق این هدف برای جامعه اسلامی لازم است.

وی با تاکید بر این که بخش قابل توجهی از مردم در خواندن صحیح قرآن کریم مشکل دارند، افزود: آموزش و پرورش متولی آموزش عمومی قرآن کریم است اما متاسفانه تا کنون این مجموعه نتوانسته به رسالت خود در این حوزه به خوبی عمل کند چرا که برخی از فرهنگیان نیز در قرائت صحیح قرآن کریم مشکل دارند.

رییس هیأت امنای مجمع قاریان قرآن کریم تصریح کرد: آموزش و پرورش باید برای قرآن کریم به ویژه در مقطع ابتدایی مربیان متخصص را اختصاص یا میزان مهارت‌های مربیان عمومی آموزش قرآن خود را افزایش دهد؛ اما مسؤولان موضوع کمبود اعتبارات را مطرح کرده‌اند به همین علت به دنبال استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی در راستای تامین اعتبارات مورد نیاز هستیم.

وی با اشاره به این که پیشنهادات مذکور باید در سطح ملی دنبال شود، مطرح کرد: امیدواریم با انجام پیگیری‌های لازم بتوانیم در عرصه‌های بین‌المللی تاثیرگذار باشیم.

کمیجانی با تأکید بر این که برای یک کشور اسلامی موجب شرمساری است که جوانان و نوجوانان آن نتوانند قرآن را به درستی تلاوت کنند، گفت: برهمین اساس اگر آموزش و پرورش در این زمینه ضعف دارد باید خانواده ها آموزش قرآن را به فرزندان خود از همان دوران کودکی شروع کنند زیرا یکی از مهم ترین حقوق کودکان بر مادر و پدر آموزش قرآن کریم و آداب دین به آنها ست.

وی یادآور شد: خانواده ها در این زمینه مانند سایر نهادها مسؤول هستند و باید در زمینه انجام این رسالت تربیتی و فریضه ای که خداوند بر دوش آنها نهاده است عملکردی درست و مناسب داشته باشند./۸۳۷/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات