۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۱۲۹۲۵
دبیر کنگره بین المللی حقوق شهروندی مطرح کرد؛

بهره‌گیری از نظر فقها و حوزویان در موضوع حقوق شهروندی

کشاورز با اشاره به تعامل دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی حقوق شهروندی با نهادهای دینی، گفت: در مسیر برگزاری کنگره بین المللی حقوق شهروندی از نظرات تخصصی فقها و حوزویان بهره گرفته می‌شود.
حقوق شهروندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مونس کشاورز، دبیر کنگره بین المللی حقوق شهروندی ظهر امروز شنبه ۳۱ تیر در نشستی رسانه‌ای در محل روزنامه ایران با ارائه آماری در خصوص فعالیت‌های دبیرخانه کنگره متبوع خود، گفت: دبیرخانه کنگره بین المللی حقوق امروز با نمایندگان بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی همکاری دارد که این تعداد در حال افزایش است.

وی افزود: تمرکز کنگره پیش رو با نام «حقوق شهروندی» بر سه بخش اصلی کتاب، مقاله و پایان نامه است که در جریان برگزاری کنگره بین المللی حقوق شهروندی از ۲۰۰ اثر در این حوزه تجلیل به عمل خواهد آمد.

کشاورز با ارائه آماری از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی کنگره بین المللی حقوق شهروندی تا به امروز، عنوان داشت: تاکنون 30 نشست، همایش، گردهمایی و میزگرد از سوی در موضوعات مختلف برگزار شده است همچنین یک هزار پژوهشگر عرصه حقوق شهروندی هم شناسایی شدند و هزار و 500 سند حقوق شهروندی، 300 عنوان کتاب، 2 هزار و 500 مقاله نیز بازیابی شده است، ضمن اینکه پنج هزار سند حقوق شهروندی بازیابی و در حال ساماندهی است گفت: بیش از هزار و 200 عنوان کتاب برای دبیرخانه ارسال شده است و 600 عنوان مقاله در زمینه حقوق شهروندی تاکنون دریافت کرده ایم.

وی با اعلام خبر تاسیس کتابخانه تخصصی حقوق شهروندی، ابراز داشت: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته قرار است تا سال آتی کتابخانه تخصصی مکتوبات در حوزه حقوق شهروندی تاسیس و در اختیار تمام مردم در سراسر کشور قرار بگیرد.

دبیر کنگره بین المللی حقوق شهروندی با تاکید بر بخش تربیت مربی در حوزه حقوق شهروندی، بیان داشت: کارگاه‌های تخصصی تربیت مربی در حوزه حقوق شهروندی به صورت مستمر و تخصصی برگزار شده است که تنها در یک دوره تربیتی ۳۰۰ نفر تحت آموزش قرار گرفته اند.

وی با ارائه آماری در خصوص نهادهای همراه در بحث برگزاری کنگره بین المللی حقوق شهروندی، گفت: نهادها و سازمان‌های مختلفی تا کنون در زمینه‌های کاری تخصصی با دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی حقوق شهروندی در ارتباط بوده‌اند که از جهات مختلف موضوع حقوق شهروندی را مورد بازخوانی و ارزیابی قرار دهند.

کشاورز با مهم ارزیابی کردن نقش نهادهای دینی در موضوع حقوق شهروندی، بیان داشت: بدون شک در مسیر برگزاری کنگره بین المللی حقوق شهروندی از نظر مشوری و تخصصی فقها و حوزویان صاحب علم در این حوزه بهره گرفته می‌شود که نمونه آن همکاری با انجمن فقه و حقوق شهرنودی است.

وی اضافه کرد: قرار است همزمان با روز جهانی مسجد در ٣١ مردادماه، نشستی با موضوع «نقش اماکن مذهبی در تحقق و ترویج حقوق شهروندی» برگزار شود.

گفتنی است در ادامه این نشست آقایان تهمورث بشریه و جواد نوروزی از اعضای علمی و اجرایی دبیرخانه کنگره بین المللی حقوق شهروندی به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود درباره موضوع مهم «حقوق شهروندی» پرداختند./۹۶۶/پ202/ب1

ارسال نظرات