۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۱۳۹۵۴
آیت الله علم الهدی تأکید کرد؛

لزوم پرهیز ستاد برگزاری نماز جمعه از روزمرگی در اجرای برنامه های فرهنگی

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به مناسبت فرارسیدن سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی به تبیین وظایف فرهنگی اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه پرداخت.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه مشهد مقدس که به مناسبت فرارسیدن سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، به تبیین وظایف فرهنگی اعضای این ستاد پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: افرادی که به عنوان کارگزار در قرارگاه فرهنگی انقلاب وابسته به ولایت فعالیت می کنند، باید هم دلدادگی خاصی نسبت به مقام ولایت داشته باشند و هم پافشاری خاصی در احیای ارزش های انقلاب در عرصه ستاد برگزاری نماز جمعه نشان دهند.

ضرورت اجرای برنامه های مبتکرانه در ستاد نماز جمعه

وی ضمن ابراز انتقاد از روزمرگی موجود در فعالیت های ستادهای برگزاری نماز جمعه سراسر کشور، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که نسبت به فعالیت های ستاد نماز جمعه وجود دارد، روزمرگی در فعالیت های فرهنگی است؛ به گونه ای که معمولا خادمان این ستادها فقط برگزاری عملیات اجرایی خاص این نماز را بر عهده دارند.

آیت الله علم الهدی افزود: مشکل روزمرگی ستادهای برگزاری نماز جمعه در حالی است که رهبر معظم انقلاب نماز جمعه را یک «قرارگاه فرهنگی» نامیده اند و قرارگاه جایی است که تمام برنامه های دفاع از حریم یک جبهه در برابر دشمن و فرماندهی عملیات اجرایی در یک محل متمرکز باشد و از تمام بسته های اطلاعاتی که از دشمن به دست آمده، در عملیات ابتکاری علیه دشمن استفاده شود.

اعضای ستاد نماز جمعه به جایگاه فرهنگی این ستاد توجه کنند

امام جمعه مشهد مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب در تبیین مفهوم «قرارگاه فرهنگی» می فرمایند «ما در حال مبارزه با دشن هستیم و دشمنان می خواهند ما و نظام اسلامی را براندازی کنند.»

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: ستادهای نماز جمعه با وجود تمام اخلاصی که خادمان آن دارند و با تمام فداکاری های شان گرفتار مشکل روزمرگی شده و خادمان صرفا در حال انجام عملیات اجرایی برگزاری نماز هستند. البته این کارها لازم است اما تمام کارهای لازم برای برگزاری نماز جمعه در این موارد خلاصه نمی شود.

وی با اشاره به اهمیت مضاعف درک مفهوم قرارگاه فرهنگی توسط ستاد نماز جمعه مشهد افزود: در مشهد مقدس که امروز با وجود آستان قدس رضوی و امکاناتش تمام نیازهای برگزاری نماز جمعه را پاسخ می دهد و در واقع فلسفه تشکیل ستاد نماز جمعه، کارهای اجرایی برگزاری نماز نیست. باید دقیقا مشخص شود که برادران و خواهران ما در عرصه این قرارگاه فرهنگی چه مقدار فعالیت فرهنگی در جریان پدافندی علیه تهدیدات دشمن نسبت به نظام و انقلاب دارند.

تأکید بر مدیریت غیر متمرکز ستادهای نماز جمعه کشور

آیت الله علم الهدی گفت: این که گمان کنیم برنامه های خاصی باید در کانون برگزاری نماز جمعه تدوین شود، فکر درستی نیست چون هر شهر و مرکزی شرایط خاص خود را دارد و نمی توان تمام برنامه ریزی ها را به صورت متمرکز در تهران انجام داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت توجه ستادهای نماز جمعه به جذب جوانان در عرصه فعالیت های فرهنگی تأکید و اظهار کرد: باید با همت خادمان ستاد برگزاری نماز جمعه در هر شهری ستاد را از این بلای روزمرگی خارج کرد تا جوانان رغبت کنند که هم به نماز جمعه بیایند و هم با ستاد برگزاری نماز جمعه همکاری کنند.

وی افزود: نسل سوم باید بتواند جای نسل اول و دوم انقلاب را به شایستگی پر کند چرا که در غیر این صورت حرکت انقلاب اسلامی متوقف می شود. در نتیجه جذب جوانان به فعالیت های فرهنگی یکی از ضرورت های حرکت انقلاب اسلامی است.

آیت الله علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: نمی توان فقط برای امور روزمره نماز جمعه از جوانان طلب همکاری کرد بلکه باید با تولید حوزه وسیع فعالیت های فکری و فرهنگی در ستاد نماز جمعه، فعالیت در این عرصه را برای جوانان تبلیغ کرد./820/پ201/ب1

ارسال نظرات