۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۵۱۴۴۵۷
حجت الاسلام حسینی قمی مطرح کرد؛

تأثیر تشویق و محبت در جذب جوانان به سمت امور دینی

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه متأسفانه در کشور از سه کیمیا غفلت کرده ایم، گفت: تأثیر تشویق، محبت و اظهار محبت در جذب جوانان به سمت امور دینی غیرقابل انکار است.
حجت الاسلام حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدحسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه جمعه، 6 مردادماه، در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در مهدیه مصلای شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه باید وقتی کار ارزشمندی را می بینیم هم تحسین کنیم و هم به تقویت آن کار بپردازیم، گفت: بارها در رسانه های مختلف از این طرح 24 ساله به نیکی سخن گفته ام و از همه ائمه جمعه و مسؤولان فرهنگی خواسته ام از این طرح معنوی الگوبرداری کنند.

وی با بیان اینکه اگر روحیه تحسین و تقویت کارهای نیک و پسندیده در وجود همه انسانها شکل بگیرد، به یقین ارزشهای دینی فراگیر خواهد شد، افزود: باید خود را مبلغ کارهای خوب بدانیم؛ اگر همگی اهل تقویت کارهای پسندیده باشیم، به یقین مشکلات جامعه خود به خود برطرف خواهد شد.

کارشناس دینی رسانه ملی با اشاره به اینکه باید طرح تقویت مبانی اعتقادی به فضای مجازی نیز گسترش داده شود، خاطرنشان کرد: به یقین با برگزاری این طرح، حجت بر مردم تمام می شود و فردای قیامت کسی نمی تواند گلایه کند که نمی دانستم؛ بنابراین حضور در این نشستها را رسالت خود بدانید.

حجت الاسلام حسینی قمی «مطالبات جوانان از پدر و مادر و جامعه دینی» را موضوع امشب این نشست بیان کرد و افزود: تا به امروز وقتی بحث جوانان مطرح شده است، سراغ مطالبات پدر و مادرها از جوانان می رویم و کمتر به مطالبات جوانان از جامعه دینی توجه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه مطالبات جوانان در زمینه های مختلف بسیار است، اظهار کرد: یکی از مهمترین مطالبات به حق آنها فراهم آوردن شرایط ازدواج آنها است که اشتغال لازمه این امر است؛ متأسفانه در کشور کمتر به این موضوع توجه می شود و این یک خسران بزرگ است.

استاد حوزه علمیه قم، سنتهای غلط را یکی از موانع ازدواج جوانان برشمرد و گفت: متأسفانه تاکنون به مبانی اعتقادی جوانان در حوزه کتاب، فیلم، سریال و برنامه توجه خوبی در کشور صورت نگرفته است که باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

وی یکی از راه های مصرف درآمد بیت المال را حل مشکلات جوانان بیان کرد و افزود: حکومت باید خود را پاسخگوی مشکلات جوانان بداند؛ یکی از مهمترین مطالبات جوانان شنیدن مشکلات و رفع آنها است که در این بین نقش مسؤولان غیرقابل انکار است.

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان اینکه متأسفانه در کشور از سه کیمیا غفلت کرده ایم، گفت: تأثیر تشویق، محبت و اظهار محبت در جذب جوانان به سمت امور دینی غیرقابل انکار است.

وی با تأکید بر اینکه اهالی مسجد و افراد متدین باید این سه اصل را در دستور کار خود قرار دهند، ابراز کرد: اگر به گذشته رجوع کنیم می بینیم که بسیاری از جوانان را با برخورد بد از دین رانده ایم و این یک خطر جدی است.

کارشناس دینی رسانه ملی، خوب رفتار کردن با جوانان را یکی از ضرورتهای امروز جامعه بیان کرد و گفت: توصیه من به جوانان این است که اهل برنامه های دینی و مذهبی باشید؛ اگر گوش جوان به سخنرانی دینی عادت کرد، به یقین دیگر به سمت گناه نمی رود./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات