۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۱۴۴۹۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

روزمرگی مهم ترین آسیب پیش روی طلاب حوزه است

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روزمرگی یکی از آسیب های مهم مدارس علمیه و طلاب حوزه است، گفت: طلاب باید برای هر لحظه از روز برای خود برنامه تعریف کرده و از گذر بیهوده زمان به شدت پرهیز کنند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب شرکت کننده در طرح ارتقایی حوزه علمیه بلده نور با تبریک دهه کرامت و در پیش بودن میلاد با سعادت امام رضا(ع) این ایام را فرصت ارزشمندی برای بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) عنوان کرد.

وی با بیان این که سیره اهل بیت(ع) همچون چراغی مسیر تعالی و سعادت را برای طلاب روشن می کند، افزود: امروز طلاب و روحانیان باید در تحقق سیره عملی ائمه اطهار(ع) در زندگی خود از دیگر افراد جامعه پیشگام تر باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علما و فقهای بزرگ شیعه همواره سیره اهل بیت(ع) را در زندگی شخصی و همچنین علمی خود الگو قرار دادند، خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینیم که چنین شخصیت های بزرگی نام و آثار ارزشمندشان در حوزه به یادگار مانده به دلیل بهره گیری از نور اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که هر کسی که اهل بیت(ع) را در زندگی خود یاد کند و در مسیری که آنها تعیین کرده اند گام برداشته اند به حتم اهل بیت(ع) نیز آنها مورد تفقد خود قرار خواهند داد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم نور اهل بیت(ع) در زندگی همه ما نهادینه شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران  در ادامه سخنان خود با تأکید براین که زندگی بدون نام و یاد اهل بیت(ع) عبث و بیهوده است، خاطرنشان کرد: سیره اهل بیت(ع) در لحظه لحظه زندگی همه ما پررنگ و عملی دیده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر می خواهیم در همه زمینه ها موفقیت حاصل کنیم باید به گونه ای زندگی کنیم که اهل بیت(ع) دستمان را بگیرند، تصریح کرد: سعادتمند واقعی کسی است که در زندگی مورد عنایت ویژه ائمه معصومین(ع) قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدون نور اهل بیت(ع) به جایگاه امروز خود دست پیدا نمی کرد، بیان داشت: اگر امروز انقلاب اسلامی به الگویی برای بسیاری از ملت های جهان تبدیل شده به برکت نور اهل بیت(ع) بوده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز همواره دست های شیطانی تلاش کردند تا نور و معنویت حاصل از سیره اهل بیت(ع) را در این کشور خاموش کنند، خاطرنشان کرد: تلاش ها و توطئه های دشمنان حتی ذره ای از نورانیت اهل بیت(ع) در کشورمان کم نکرد بلکه موجب تقویت آن در نظام اسلامی شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به نقش مهم طلاب و روحانیان در گسترش دین و دینمداری در جامعه اشاره کرد و گفت: علما و بزرگان دینی در طول تاریخ علیرغم همه فشارها و تهدید های دشمنان، ارزش های دینی را در جامعه گسترش دادند تا به امروز این گونه در اختیار ما قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امروز طلاب حوزه های علمیه به عنوان سربازان حضرت ولیعصر(عج) نگهبانان دین و میراث پیامبران و ائمه اطهار(ع) در جامعه امروز هستند، خاطرنشان کرد: علما و فقهای دینی در دوران غیبت حافظان و پشیبانان اصلی دین در جامعه اسلامی به شمار می روند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب حوزه باید قدردان فرصت امروز خود باشند، تصریح کرد: فرصت علم آموزی در حوزه ای که منتسب به نام مبارک حضرت ولیعصر(عج) است یک افتخار بزرگی است که نصیب هر فردی نخواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که لحظه لحظه یک طلبه باید در جهت کسب علم و تقوا خلاصه شود، خاطرنشان کرد: یک سرباز دین نباید وقت خود را به بیهودگی بگذارند و این خسارت بزرگی برای او محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که فرصتی که امروز در اختیار طلاب قرار داده شده همیشه پیش نخواهد آمد، افزود: یک طلبه باید از این فرصت طلایی در جهت تقویت بنیه علمی و اخلاقی خود بهره گیرند تا بتواند به رسالت سنگینی که امروز بر عهده دارد عمل کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روزمرگی یکی از آسیب های مهم مدارس علمیه و طلاب حوزه است، خاطرنشان کرد: طلاب باید برای هر لحظه از روز برای خود برنامه تعریف کنند و از گذر بیهوده زمان به شدت پرهیز شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت اجرای برنامه های پژوهشی در مدارس علمیه استان تأکید کرد و گفت: مدیران مدارس در طول سال تحصیلی باید تقویت پژوهش در حوزه را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که همراهی آموزش و پژوهش در حوزه یک ضرورت بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: امروز حوزه های علمیه باید تلاش کنند تا طلابی پژوهش محور را پرروش دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز آثار و تألیفات باقی مانده از علما و بزرگان دینی حوزه ثمره عمری پژوهش و تحقیق این بزرگان است، تصریح کرد: اگر می خواهیم تولید این آثار ارزشمند همچنان در آینده نیز وجود داشته باشد باید عرصه پژوهش در حوزه هر روز تقویت شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مسائل تهذیبی در حوزه را نیز یک ضرورت مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامه های اخلاقی در مدارس علمیه باید به صورت مستمر با حضور اساتید برجسته اخلاق حوزه نیز دنبال شود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات